Salta al menu principale di navigazione Salta al contenuto principale Salta al piè di pagina del sito

V. 5 N. 6 (2010)

Artykuły

Modele kształcenia prawników: Wprowadzenie

DOI: https://doi.org/10.32084/bsawp.5732  [Google Scholar]
Pubblicato: 2010-12-30

Abstract

Uniwersyteckie studia prawnicze ciągle cieszą się w Polsce wielkim zainteresowaniem. W ostatnich latach do wydziałów prawa na uczelniach publicznych dołączyło wiele szkół prywatnych, których ukończenie daje absolwentom prawo zdawania na aplikacje prawnicze. Jednocześnie coraz większa liczba absolwentów decyduje się na wejście na rynek pracy bezpośrednio po studiach i rozpoczyna praktykę jako doradcy prawni, legitymujący się dyplomem magistra prawa. Toteż magisterskie studia prawnicze doczekały się również określenia ministerialnych standardów kształcenia. Dzięki nim program studiów prawniczych przestał zależeć wyłącznie od autonomicznej decyzji każdej ze szkół wyższych oferujących takie studia. Co więcej, wiele na to wskazuje, że już wkrótce zamiast powszechnie krytykowanych standardów kształcenia, zaczną obowiązywać Krajowe Ramy Kwalifikacji, rozszerzające autonomię uczelni w sferze dydaktyki, dopuszczając samodzielne tworzenie programów kształcenia z zachowaniem metody właściwej dla Ram Kwalifikacji. Programy studiów zaczną koncentrować się na efektach kształcenia, co pozwoli na ich (programów) rozsądne ograniczenie.

Downloads

I dati di download non sono ancora disponibili.