Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Submissions

Login or Register to make a submission.

Submission Preparation Checklist

As part of the submission process, authors are required to check off their submission's compliance with all of the following items, and submissions may be returned to authors that do not adhere to these guidelines.

  • Zgłoszenie nie było jeszcze publikowane, ani nie zostało wysłane do innego czasopisma (lub odpowiednie wyjaśnienie zostało zawarte w sekcji komentarzy dla redaktora).
  • Plik zgłoszenia zapisane jest w formacie zapisu OpenOffice, Microsoft Word lub RTF.
  • Jeżeli są dostępne, dostarczono URL odnośników.
  • Tekst jest zapisany pojedynczymi spacjami, czcionką 12 punktów, zawiera kursywę zamiast podkreślników (wyjąwszy adresy URL); ilustracje, wykresy i tabele zostały wklejone we właściwe miejsca.
  • Tekst przestrzega wymogów stylistycznych i bibliograficznych wyznaczonych we Wskazówkach dla autora.

Author Guidelines

Redakcja prosi o nadsyłanie artykułów i innych materiałów przeznaczonych do publikacji wyłącznie w formie elektronicznej w edytorze Word 97 lub młodszym, dla następujących ustawień strony niestandardowej:
1) szerokość 21 cm;
2) wysokość 29,7 cm;
3) górny margines 5 cm;
4) dolny margines 6,5 cm;
5) boczne marginesy (lewy i prawy) 4,2 cm;
6) czcionka Arial w rozmiarze 11 (dla przypisów dolnych 9);
7) pojedynczy odstęp między wierszami.
Jednocześnie informujemy, że ramy artykułu nie powinny przekraczać 20 stron tekstu według wskazanych ustawień.
Na pierwszej stronie należy zamieścić:
1) imię i nazwisko autora (autorów);
2) tytuł pracy;
3) krótkie (kilkuzdaniowe) streszczenie ujmujące główne tezy opracowania (nie więcej niż 7 wierszy);
4) słowa kluczowe.
Na ostatniej stronie należy zamieścić alfabetyczny, według nazwisk autorów, wykaz wykorzystanej literatury (niezależnie od przypisów dolnych).
Tytuł artykułu, streszczenie i słowa kluczowe należy powtórzyć po wykazie literatury w języku angielskim.
Na końcu pracy należy podać:
1) adres (adresy) autora (autorów);
2) nr telefonu;
3) adres e-mail;
4) informacje o statusie profesjonalnym autora (autorów).
W informacji o autorze (autorach) należy podać:
1) posiadane tytuły albo stopnie naukowe;
2) nazwy instytucji zatrudniającej;
3) zajmowane stanowiska;
4) nr ORCID.
Od studentów, doktorantów i aplikantów wymagana jest opinia dotycząca wartości merytorycznej przedstawionego artykułu (glosy) – rekomendacja opiekuna naukowego i odpowiednio zawodowego.
W przypadku asesora oraz asystenta prokuratora oczekuje się rekomendacji kierownika jednostki organizacyjnej, a asystenta sędziego – przewodniczącego wydziału.

Privacy Statement

The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.