Zur Hauptnavigation springen Zum Inhalt springen Zur Fußzeile springen

Bd. 33 Nr. 1 (2024)

Artykuły

Perswazyjny charakter reklamy społecznej na przykładzie wybranych kampanii społecznych na rzecz osób z Zespołem Downa

  • Martin Mizdrak
DOI: https://doi.org/10.52097/lst.2024.1.85-120  [Google Scholar]
Veröffentlicht: 2024-05-22

Abstract

The aim of the work is to show the role of social campaigns in the perception of people with Down syndrome. The article increases the cognitive value in the area of theoretical analysis of social advertising as a communication tool and systematizes knowledge about Down syndrome as a disease entity, stereotypes functioning in society and pro-social associations. In addition to the theoretical part, the publication contains an empirical part, which presents the results of the analysis of social campaigns that create a positive image of people with Down syndrome who are most popular on the Internet.

Literaturhinweise

  1. Bogunia-Borowska M., Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej, Kraków 2004. [Google Scholar]
  2. Cybichowski Z., Encyklopedia podręczna prawa publicznego, Warszawa 1926. [Google Scholar]
  3. marca – Światowy Dzień Zespołu Downa, https://www.pfron.org.pl/pfron/szczegoly/news/21-marca-swiatowy-dzien-zespolu-downa-2/ (dostęp: 3.05.2020). [Google Scholar]
  4. Filipiak M., Homo Communicans: wprowadzenie do teorii masowego komunikowania, Lublin 2003. [Google Scholar]
  5. Gałązka A., Elementarz III sektora, Warszawa 2005. [Google Scholar]
  6. Gołaszewska-Kaczan U., Zaangażowanie społeczne przedsiębiorstwa, Białystok 2009. [Google Scholar]
  7. Kampania #zespolkolorowychskarpetek: Jak wygląda życie osób z zespołem Downa?, https://www.signs.pl/kampaniazespolkolorowychskarpetek%3A-jak-wyglada-zycie-z-zespolemdowna,381779,artykul.html (dostęp: 5.05.2022). [Google Scholar]
  8. Kramer T., Podstawy marketingu, Warszawa 2004. [Google Scholar]
  9. Kvale S., Prowadzenie wywiadów, Warszawa 2011. [Google Scholar]
  10. Maison D., Wasilewski P, Historia reklamy społecznej, w: Propaganda dobrych serc, czyli pierwszy tom o reklamie społecznej, red. D. Maison, P. Wasilewski, Kraków 2008. [Google Scholar]
  11. Matejczuk M., Kostki czekolady, Zielona Góra 2019. [Google Scholar]
  12. Materiały do nauki budownictwa państwowego w PRL, red. A. Łopatka, Poznań 1965. [Google Scholar]
  13. „Nie możesz uczyć się w szkole”, „Nie możesz pracować”. Nie bójmy się myśleć inaczej o osobach z Zespołem Downa!, https://www.edziecko.pl/rodzice/7,79361,25808808,nie-mozesz-uczyc-sie--w-szkole-nie-mozesz-pracowac-nie.html) (dostęp: 5.05.2022). [Google Scholar]
  14. Nowacki R., Reklama, Warszawa 2006. [Google Scholar]
  15. Piękno jest w każdym z nas, https://olgakomorowska.pl/home/zespol/374-projekt-piekno.html (dostęp: 5.05.2022). [Google Scholar]
  16. „Piękno jest w każdym z nas” – kampania na rzecz osób z zespołem Downa, https://jedenznas.pl/piekno-jest-w-kazdym-z-nas-kampania-na-rzecz-osob-z-zespolem-downa/ (dostęp: 6.05.2022). [Google Scholar]
  17. Prochenko P., Fundacja Komunikacji Społecznej, https://kampaniespoleczne.pl/kampania-spolecznadefinicja-fundacji-komunikacji-spolecznej/ (dostęp: 13.09.2021). [Google Scholar]
  18. Starościak J., Iserzon E., Prawo administracyjne, Warszawa 1963. [Google Scholar]
  19. Stereotypy, którymi osoby z zespołem Downa są już zmęczeni, https://www.facebook.com/watch/?v=169265958255331 (dostęp: 8.12.2021). [Google Scholar]
  20. Wierzba J., Zespół Downa i medycyna, Warszawa 2014. [Google Scholar]
  21. Zasępa E., Psychospołeczne funkcjonowanie osób z zespołem Downa, Kraków 2008. [Google Scholar]
  22. Zespół Kolorowych Skarpetek, https://www.youtube.com/watch?v=Q741oPMKVb8 (dostęp: 5.05.2022). [Google Scholar]

Downloads

Keine Nutzungsdaten vorhanden.