Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Tom 13 Nr 2 (2020)

Artykuły

Etyka w biznesie

DOI: https://doi.org/10.32084/tekapr.2020.13.2-37  [Google Scholar]
Opublikowane: 31.12.2020

Abstrakt

Etyka biznesu ma istotne znaczenie dla określenia wszystkich procesów wpływających na zachowanie społeczne. Jest potrzebą wynikającą ze współdziałania nie tylko osób tworzących organizację, ale całego społeczeństwa. Obecnie wzrasta zapotrzebowanie na pracowników, których cechuje wysoka moralność i zdolność do etycznego postępowania. Etyka biznesu determinuje sukces człowieka zarówno w życiu zawodowym, jak i społecznym. To dziedzina rozważań zarówno ekonomistów, jak i filozofów. Jest racjonalnym uzasadnieniem wartości i norm obowiązujących każdego człowieka. Ma fundamentalne znaczenie dla działania oraz egzystencji ludzkości.

Bibliografia

  1. Burda, Krzysztof. 2013. “Geniusz współpracy.” Newsweek 20:19–22. [Google Scholar]
  2. Czerska, Małgorzata. 2003. Zmiana kulturowa w organizacji. Wyzwanie dla współczesnego menedżera. Warszawa: Diffin. [Google Scholar]
  3. Filek, Jacek. 2004. Wprowadzenie do etyki biznesu. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. [Google Scholar]
  4. Flis, Małgorzata. 2016. Antropologia społeczna Radcliffe’a Browna. Kraków: Zakład Wydawniczy NOMOS. [Google Scholar]
  5. Gasparski, Wojciech. 2001. “Etyka biznesu – szkice do portretu.” In Etyka biznesu, ed. Jerzy Dietl, and Wojciech Gasparski, 125. Warszawa: PWN. [Google Scholar]
  6. Gilejko, Leszek. 2005. Społeczeństwo a gospodarka. Socjologia ekonomiczna. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa. [Google Scholar]
  7. Hall, William D. 1993. Making the Right Decision Ethics for Managers. United States: Wiley. [Google Scholar]
  8. Jaroń, Józef. 1987. Wybrane problemy etyki. Warszawa. MON. [Google Scholar]
  9. Klimcza, Barbara. 1998. Etyka gospodarcza. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. [Google Scholar]
  10. Klimek, Jan. 2014. Etyka biznesu. Teoretyczne założeni, praktyka zastosowań . Warszawa: Difin. [Google Scholar]
  11. Kołakowski, Leszek. 2006. O co nas pytają wielcy filozofowie. Kraków: Wydawnictwo Znak. [Google Scholar]
  12. Lewicka–Strzałecka, Anna. 1999. Etyczne standardy firm i pracowników. Warszawa: IfiS PAN. [Google Scholar]
  13. Łączkowski, Wojciech. 2004. “Etyczne aspekty finansowania potrzeb socjalnych ze środków publicznych.” Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny 1:5–14. [Google Scholar]
  14. Maciuszek, Józef. 2009. “Zarys problematyki etyki biznesu.” In Etyka biznesu, ed. Jerzy Dietl, and Wojciech Gasparski, 320. Warszawa: PWN. [Google Scholar]
  15. Mroziewski, Marian. 2010. Styl zarządzania jako instytucjonalny czynnik kreowania kapitału przedsiębiorczości organizacyjnej. Koncepcja ewolucyjno-normatywna. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. [Google Scholar]
  16. Mroziewski, Marian. 2012. “Alternatywność w zarządzaniu jako czynniki kreatywności.” In Ekonomia kreatywności. Jakość kapitału ludzkiego jako stymulator wzrostu społeczno-gospodarczego, ed. Anna Lipka, and Stanisław Waszczak, 40–50. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego. [Google Scholar]
  17. Schrade, Urlich. 1997. Etyka. Główne systemy. Warszawa: Placet. [Google Scholar]
  18. Sitek, Magdalena. 2018. “Prawne ramy bezpieczeństwa jednostki w cyberprzestrzeni.” Journal of Modern Science 37, no. 2:177–91. [Google Scholar]
  19. Szejniuk, Aleksandra. 2016a. “Istota i znaczenie komunikacji w procesie zarządzania.” Journal of Modern Science 29, no. 2:43–55. [Google Scholar]
  20. Szejniuk, Aleksandra. 2016b. “Etyka menedżerska w zarządzaniu zasobami ludzkimi.” Journal of Modern Science 28, no. 1:89–104. [Google Scholar]
  21. Tischner, Józef. 1998. Spór o istnienie człowieka. Kraków: Znak. [Google Scholar]
  22. Zawisza, Jerzy. 2018. “Etyka w zarządzaniu organizacją.” Journal of Modern Science 37, no. 2:235–51. [Google Scholar]

Downloads

Download data is not yet available.