Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Online First

Articles

Providing Public Services to Citizens via the ePUAP Platform

DOI: https://doi.org/10.32084/tkp.9389  [Google Scholar]
Published: 2025-11-25

Abstract

The provision of public services via the ePUAP platform contributes to the correct functioning of public administration in the digital sphere. A conducted study shows that an increasing part of society uses online public services, which increases citizens’ trust towards e‑administration and enhances the efficiency of communication between a public administration body and stakeholders. Moreover, the provision of e-administration services enables the society to strengthen their participation in administrative processes without visiting the office and contributes to reducing costs related to the functioning of public administration. Additionally, e-administration makes it possible to solve issues reported by citizens more quickly, which further increases citizens’ confidence in public authorities.

References

  1. Batko, Kornelia, and Grażyna Billewicz. 2013. “E-usługi w biznesie i administracji publicznej.” Studia Ekonomiczne. Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach 136:47-63. [Google Scholar]
  2. Ganczar, Małgorzata, and Alicja Sytek. 2021. Informatyzacja administracji publicznej. Skuteczność regulacji. Warszawa: CeDeWu. [Google Scholar]
  3. Ganczar, Małgorzata, and Anna Haładyj. 2015. “Selection of e-government instruments in Poland.” Review of Comparative Law, vol. XX, 59-78. [Google Scholar]
  4. Leoński, Zbigniew. 2010. Nauka administracji. Warszawa: C.H. Beck. [Google Scholar]
  5. Michalczuk, Grażyna, and Agnieszka Zalewska-Bochenko. 2016. “Platforma e-PUAP jako przykład elektronizacji usług administracji publicznej dla ludności.” Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 450:390-98. [Google Scholar]
  6. Miłek, Dorota, and Paulina Nowak. 2021. “Rozwój usług elektronicznej administracji publicznej w Polsce na tle Unii Europejskiej.” Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy 65:47-73. [Google Scholar]
  7. Romaniuk, Paweł. 2019. “Wyzwania stawiane administracji publicznej w zakresie rozwoju e-usług.” In Standardy współczesnej administracji i prawa administracyjnego, edited by Zofia Duniewska, 271-82. Warszawa–Łódź: Wolters Kluwer Polska. [Google Scholar]
  8. Smarż, Joanna, and Paweł Śwital. 2024. “Przyjazna administracja elektroniczna.” In Administracja publiczna wobec procesów zmian w XXI wieku. Księga jubileuszowa Profesora Jerzego Korczaka, edited by Piotr Lisowski, 297-309. Wrocław: Prace Naukowe Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. [Google Scholar]
  9. Szewc, Tomasz. 2012. “Administracja wobec rozwoju e-usług.” Przegląd Prawa Publicznego 7-8:110-22. [Google Scholar]
  10. Śwital, Paweł. 2022. “Elektroniczne usługi publiczne dla obywateli – zarys problematyki.” Przegląd Prawa Administracyjnego 5:137-50. [Google Scholar]
  11. Śwital, Paweł. 2023. “Electronic communication between enterprises and authorities.” Teka Komisji Prawniczej PAN Oddział w Lublinie XVI, no. 1:289-99. [Google Scholar]
  12. Werenowska, Agnieszka. 2018. “Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej jako forma kontaktu z interesariuszami.” Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 527:312-19. [Google Scholar]
  13. Wolny, Robert. 2013. Rynek e-usług w Polsce – funkcjonowanie i kierunki rozwoju. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego. [Google Scholar]

Downloads

Download data is not yet available.

Similar Articles

<< < 21 22 23 24 25 26 27 28 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.