Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Tom 34 Nr 3 (2025)

Artykuły

Social Media Marketing jako narzędzie kształtowania wizerunku marki. Analiza porównawcza komunikacji na profilach costacoffeepolska i deseo_patisserie na Instagramie

  • Katarzyna Glegoła
DOI: https://doi.org/10.52097/lst.2025.3.29-65  [Google Scholar]
Opublikowane: 08.12.2025

Abstrakt

The main topic of this article is the use of Social Media Marketing (SMM) as a tool for shaping brand image. The aim of this study is to identify key elements of companies’ communication strategies based on SMM in brand communication. The study’s conclusions aim to assess the effectiveness of Social Media Marketing in shaping brand image and to demonstrate differences in the communication strategies of brands with different reach – global and local.

Bibliografia

  1. Babecki M., Żyliński S., Od naturalizacji do funkcjonalizacji. Taktyki użytkowania serwisu Instagram, Olsztyn 2018. [Google Scholar]
  2. Buczek P., Instagram jako miejsce komunikacji wizualnej mediów z odbiorcami, Naukowy Przegląd Dziennikarski 2017, 4, 131–141. [Google Scholar]
  3. Gołąb-Andrzejak, E. (2014). Lojalność w społeczeństwie informacyjnym na przykładzie pokolenia Milenium, Marketing i Rynek 2014, 11, 11–21. [Google Scholar]
  4. Gorzelany-Dziadkowiec M., Firlej K., Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej przez małe przedsiębiorstwa, Przedsiębiorczość – Edukacja 2021, 17(2), 36–50. [Google Scholar]
  5. Grębosz M., Siuda D., Szymański G., Social Media Marketing, Łódź 2016. [Google Scholar]
  6. Kaczmarek-Śliwińska M., Zarządzanie komunikacją organizacji w obszarze social media, Marketing i Zarządzanie 2011, (18), 63–74. [Google Scholar]
  7. Kaplan A. M., Haenlein M., Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, Business Horizons 2010, 53(1), 59–68. [Google Scholar]
  8. Kotler P. M., Marketing 4.0, Warszawa 2017. [Google Scholar]
  9. Kozinets R. V., Netnografia: badania etnograficzne online, Warszawa 2012. [Google Scholar]
  10. McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2012. [Google Scholar]
  11. Milczarek S., Specyfika komunikacji marketingowej w procesie komercjalizacji wiedzy w jednostkach naukowych, Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie 2017, 68(1217), 75–88. [Google Scholar]
  12. Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2017. [Google Scholar]
  13. Oruba N., Strategia komunikacji w social mediach, Warszawa 2022. [Google Scholar]
  14. Stawarz-Gracia B., Conetent Marketing i Social Media, Warszawa 2018. [Google Scholar]
  15. Wiktor J.W., Komunikacja marketingowa: modele, struktury, formy przekazu, Warszawa 2013. [Google Scholar]
  16. Wrońska M., Blogi jako forma komunikowania w kulturze konwergencji–raport z badań własnych, Edukacja – Technika – Informatyka 2019, 10(4), 184–191. [Google Scholar]
  17. Zdunek R.M., Instagram jako przestrzeń komunikacyjna dla twórców filmowych i młodych widzów: analiza porównawcza profili najpopularniejszych płatnych serwisów VOD w Polsce, Studia de Cultura 2020, 12(4), 122–136. [Google Scholar]

Downloads

Download data is not yet available.

Podobne artykuły

<< < 1 2 3 4 5 6 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.