Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Tom 31 Nr 3 (2022)

Artykuły

Retoryka Wojciecha Cejrowskiego w przestrzeni Internetu. Analiza wpisów na Facebooku, blogu i wypowiedzi na kanale Youtube

  • Natalia Płońska
DOI: https://doi.org/10.52097/lst.2022.3.57-106  [Google Scholar]
Opublikowane: 11.10.2022

Abstrakt

The main purpose of the paper is to analyze the statements and entries of Wojciech Cejrowski posted on Facebook, blog and YouTube channel in terms of rhetoric. Twenty-five research materials were thoroughly examined. The article consists of two parts. In the first, the issue of rhetoric and social media is discussed. The second part of the article describes the results of the analyzes and conclusions. The work answers the question whether Wojciech Cejrowski uses rhetoric in the published content and what is it characterized by.

Bibliografia

  1. Źródła [Google Scholar]
  2. Cejrowski W., Dziennik pokładowy. [Google Scholar]
  3. Cejrowski W., Kanał na stronie YouTube. [Google Scholar]
  4. Cejrowski W., Oficjalna Strona Wojciecha Cejrowskiego Wojciech Cejrowski Boso. [Google Scholar]
  5. Cejrowski W., Strona profilu na Facebooku. [Google Scholar]
  6. Literatura przedmiotu [Google Scholar]
  7. Arystoteles, Retoryka, tłum. H. Podbielski, PWN, Warszawa 2014. [Google Scholar]
  8. Bąk A., Serwisy społecznościowe – efekt Facebooka i nie tylko, Media i społeczeństwo 2016, nr 6, 134–146. [Google Scholar]
  9. Bogołębska B., Worsowicz M., Retoryka i jej zastosowania. Podręcznik dla studentów dziennikarstwa i innych kierunków humanistycznych, Łódź 2016. [Google Scholar]
  10. Brzozowicz G., Cejrowski. Biografia, Poznań 2010. [Google Scholar]
  11. Cejrowski W., Gringo wśród dzikich plemion, Pelplin 2006. [Google Scholar]
  12. Cejrowski W., Kołtun się jeży, Kociewie 1996. [Google Scholar]
  13. Cejrowski W., Piechotą do źródeł Orinoko, Pelplin 2019. [Google Scholar]
  14. Cejrowski W., Podróżnik WC, Pelplin 2015. [Google Scholar]
  15. Cejrowski W., Wyspa na prerii, Poznań 2016. [Google Scholar]
  16. CejrowskiW., Rio Anaconda, Pelplin 2006. [Google Scholar]
  17. Kampka A., Retoryka Wizualna. Perspektywy i pytania, Forum Artis Rhetoricae 2011, nr 1, 7–23. [Google Scholar]
  18. Lichański J.Z., Myślenie o retoryce. Teksty Drugie: teoria literatury, krytyka, interpretacja 2002, nr 73/74, 277–289. [Google Scholar]
  19. Lichański J.Z., Retoryka. Historia – Teoria – Praktyka, t. 1, Warszawa 2007. [Google Scholar]
  20. Mathiesten A., Edukacja retoryczna jako element kształtowania mądrości poetycznej, Ethics in Progress 2016, nr 7, 58–81. [Google Scholar]
  21. Roguski A., Zrozumieć social media, Wydawnictwo Onepress, Gliwice 2020. [Google Scholar]
  22. Skulska J.K, Akt retoryczny jako forma komunikacji publicznej, Studia Ekonomiczne 2018, nr 376, 195–210. [Google Scholar]
  23. Toczyski P., O sednie terminu „social media”. „Web 2.0” a sprawność użytkowników w „generowaniu treści”, Kultura Popularna 2014, nr 41.3, 56–67. [Google Scholar]

Downloads

Download data is not yet available.