Salta al menu principale di navigazione Salta al contenuto principale Salta al piè di pagina del sito

V. 33 N. 2 (2024)

Artykuły

Wizerunek medialny rapera Piotra Siary na platformach internetowych: Youtube, Facebook i Instagram

  • Piotr Podleś
DOI: https://doi.org/10.52097/lst.2024.2.41-95  [Google Scholar]
Pubblicato: 2024-09-26

Abstract

The article consists of three parts. The first of them presents the profile of Piotr Siara as a rapper along with his short biography. The second part describes the rapper’s communication structures on the indicated platforms and explains the phenomenon of their operation. The third part presents the media image of Piotr Siara through the way he perceives his addictions presented in his songs and answers the question of how creating rap music influenced his conscious decision to undertake therapy. The author used the exploratory-descriptive method and the method of critical content analysis.

Riferimenti bibliografici

  1. Baliński J., Strowski B., To nie jest hip-hop. Rozmowy, No Dayz Off, Warszawa 2018. [Google Scholar]
  2. Baliński J., Strowski B., To nie jest hip-hop. Rozmowy II, No Dayz Off, Warszawa 2019. [Google Scholar]
  3. Banaszak M., Przezwyciężyć uzależnienie od substancji psychoaktywnych. Życie po terapii–sukcesy, nawroty, uwarunkowania, Warszawa 2022. (Praca doktorska, Repozytorium UW) [Google Scholar]
  4. Evans L., Sałbut B., Social media marketing: Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011. [Google Scholar]
  5. Grzesiak M., Wykorzystanie serwisu YouTube w kształtowaniu marki osobistej–wyniki badań, Marketing i Zarządzanie 2017, 47 (1), 333–341. [Google Scholar]
  6. Hip-hop w Polsce: od blokowisk do kultury popularne, red. M. Miszczyński, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2014. [Google Scholar]
  7. Lewandowska M., YouTube jako narzędzie kreowania wizerunku na przykładzie wideobloga Kammel Czanel, Media – Kultura – Komunikacja Społeczna 2018, 4 (14), 35–51. [Google Scholar]
  8. Nieć M. Edytorial Czwarta władza – aspekty teoretyczne i praktyczne, Horyzonty Polityki 2023, 14 (46), 5–11. [Google Scholar]
  9. Podleś P., Wizerunek rapera Adama Ostrowskiego na platformie YouTube, Łódzkie Studia Teologiczne 2022, 31 (3), 29–55. [Google Scholar]
  10. Węcławek D., Kleyff T., Flint M., Cała A., Jaczyński K., Antologia polskiego rapu. Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2015. [Google Scholar]
  11. Zambrzycka K., Snarska K., Dolińska C., Chorąży M., Alkoholizm i jego następstwa, w: Wybrane problemy zdrowotne i zawodowe pracowników ochrony zdrowia, t. 1, red. K. Kowalczuk, E. Krajewska-Kułak, Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, Białystok 2019, 239–287. [Google Scholar]

Downloads

I dati di download non sono ancora disponibili.