Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Nr 11 (2017)

Artykuły

Efektywność przyswajania materiału leksykalnego specjalistycznego w języku angielskim jako obcym. Wyniki eksperymentu badawczego porównującego efektywność pracy metodą tradycyjną i w formule blended-learning

DOI: https://doi.org/10.25312/2391-5137.11/2017_137-144  [Google Scholar]
Opublikowane: 06.02.2018

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wyników eksperymentu pilotażowego badającego efektywność przyswajania materiału leksykalnego specjalistycznego w języku angielskim jako obcym w nauczaniu profesjolektów za pomocą metody tradycyjnej i nauczaniu w formule blended-learning. W pierwszej części przedstawiona zostanie koncepcja nauczania metodą blended-learningową. W części drugiej natomiast opisane zostanie badanie autorki oraz wyniki, jakie zostały uzyskane

Bibliografia

  1. Bonk C.J., Graham C.R., Cross J., Moore M.G., The Handbook of Blended Learning: Global Perspectives, Local Designs, San Francisco 2006. [Google Scholar]
  2. Claypole M., Pulverness A., Blended learning: new resources for teaching business English, IATEFL Brighton Conference Selections, Whitstable 2003. [Google Scholar]
  3. Czarkowski J., E-learning dla dorosłych, Warszawa 2012. [Google Scholar]
  4. Driscoll M., Blended learning: let’s Get Beyond the Hype, 2002, http://www-07.ibm.com/ services/pdf/blended_learning.pdf [dostęp: 5.04.2017]. [Google Scholar]
  5. Europejski System Edukacji Elearningowej, http://www.esee.eu/index.php?id=171 [dostęp: 10.05.2017]. [Google Scholar]
  6. Galbarczyk M., Jonatowska J., Przewodnik metodyczny e-lektora, Warszawa 2011. [Google Scholar]
  7. Oliver M., Trigwell K., Can Blended Learning Be Redeemed, “E-Learning” 2005, Vol. 2, No. 1. [Google Scholar]
  8. Pete Sharma Associates, http://www.psa.eu.com/ [dostęp: 16.02.2018]. [Google Scholar]
  9. Piskurich G.M., Getting the Most from On-line Learning, San Francisco 2004. [Google Scholar]
  10. Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, Warszawa 2011. [Google Scholar]
  11. Prensky M., Digital Natives, Digital Immigrants, “On the Horizon” 2001, Vol. 9, No. 5. [Google Scholar]
  12. Rau K., Ziętkiewicz E., Jak aktywizować uczniów, Poznań 2000. [Google Scholar]
  13. Rice W.H., Tworzenie serwisów e-learningowych z Moodle 1.9, Gliwice 2010. [Google Scholar]
  14. Sharma P., Barrett B., Blended Learning: Using Technology in and Beyond the Language Classroom, Oxford 2007. [Google Scholar]
  15. Sharma P., Blended learning, “ELT Journal” 2010, Vol. 64(4). [Google Scholar]
  16. Sharp R., Benfield G., Roberts G., Francis R., The Undergraduate Experience of Blended E-learning: A Review of UK Literature Practice, 2006, https://www.heacademy.ac.uk/system/files/sharpe_benfield_roberts_francis_0.pdf [dostęp: 5.04.2017]. [Google Scholar]
  17. Smith D.G., Baber E., Teaching English with Information Technology, London 2005. [Google Scholar]
  18. Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2012–2016, GUS, Warszawa 2016, http://szczecin.stat.gov.pl/publikacje-i-foldery/nauka-technika/spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-wyniki-badan-statystycznych-z-lat-2012-2016,4,12.html [dostęp: 24.04.2017]. [Google Scholar]
  19. Stecyk A., E-learning i blended learning w edukacji: charakterystyka projektu LAMS WZiEU, „Przedsiębiorczość i Edukacja” 2009, t. 5. [Google Scholar]
  20. Tanaś M., Wizerunki e-learningu – poszukiwania…, „Trendy” 2016, nr 4. [Google Scholar]
  21. The Definition Of Blended Learning, http://www.teachthought.com/learning/blended-flipped-learning/the-definition-of-blended-learning/ [dostęp: 16.02.2018]. [Google Scholar]
  22. Thorne K., Blended Learning: How to Integrate Online and Traditional Learning, https://www.researchgate.net/publication/31737835_Blended_Learning_How_to_Integrate_Online_and_Traditional_Learning_K_Thorne [dostęp: 10.05.2017]. [Google Scholar]
  23. What is Blended Learning?, https://blended.online.ucf.edu/about/what-is-blended-learning/ [dostęp: 16.02.2018]. [Google Scholar]
  24. Woźniak J., E-learning w biznesie i edukacji, Warszawa 2009. [Google Scholar]

Downloads

Download data is not yet available.