Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Tom 33 Nr 1 (2024)

Artykuły

Wizerunek Polskiego Radia S.A. jako rozgłośni publicznej (2015–2020). Studium medioznawcze

  • Małgorzata Jaroszek
DOI: https://doi.org/10.52097/lst.2024.1.45-83  [Google Scholar]
Opublikowane: 22.05.2024

Abstrakt

The article presents the image of Polish Radio as a public radio station in the years 2015-2020. An important research problem was the reconstruction of the perception of Polish Radio by the recipients. Based on the conducted analysis, it was proved that the Polish public broadcasting station is an issuer pursuing a social mission, caring for a high level of journalistic objectivity, implementing the concept of truth in the classical sense and promoting high culture. The author used the method of qualitative content analysis, literature criticism and literature review method.

Bibliografia

  1. Altkorn J., Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Kraków 2002. [Google Scholar]
  2. Bedliński P., Rozwój i cyfryzacja radia w Polsce. Nadawcy i odbiorcy wobec DAB+ (praca magisterska). Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2016. [Google Scholar]
  3. Bielczyński J., Misja i wizja regionalnego radia publicznego, Studia Medioznawcze 2006, nr 26, 32–47. [Google Scholar]
  4. Bokiniec M., Kultura wysoka – kultura niska, Richard Shusterman i Noel Caroll, Sztuka i Filozofia 2006, nr 30, 100–112. [Google Scholar]
  5. Burgoński P., Gierycz M., Kacprzak M., Sowiński S., Stępkowska K., Węgrzecki J., Obecność Kościoła katolickiego w sferze publicznej demokratycznego państwa prawa. Przykład współczesnej Polski, Warszawa 2013. [Google Scholar]
  6. Czyżewski M., Kowalski S., Piotrowski A., Rytualny chaos. Studium dyskursu politycznego, Warszawa 2010. [Google Scholar]
  7. Cisek S., Metoda analizy i krytyki piśmiennictwa w nauce o informacji i bibliotekoznawstwie w XXI wieku, Przegląd Biblioteczny 2010, 273–284. [Google Scholar]
  8. Częstotliwości ogólnopolskich programów Polskiego Radia. (2022, 10 11), https://www2.polskieradio.pl/czestotliwosci/ (dostęp: 18.02.2023). [Google Scholar]
  9. Doliwa U., Transformacja systemu radiofonii w Polsce w kontekście zmian w Europie Wschodniej. Analiza pierwszego procesu koncesyjnego, Przegląd Wschodnioeuropejski 2021, nr 12(1), 399–413. [Google Scholar]
  10. Figiel A., Czym jest wizerunek przedsiębiorstwa–próba zdefiniowania, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Ekonomiczne Problemy Usług 2011, nr 662(74), 83–95. [Google Scholar]
  11. Fornal S., „Anteny nad Bystrzycą” Polskie Radio Lublin, Lublin 1997. [Google Scholar]
  12. Hermanowski M., Radiofonia w Polsce: zarys dziejów, Poznań 2018. [Google Scholar]
  13. Jachimowski M., Regionalne rozgłośnie Polskiego Radia jako media współkształtujące regiony periodycznej komunikacji medialnej, Studia Medioznawcze, nr 26, 58–72. [Google Scholar]
  14. Jenkins H., Kultura konwergencji – zderzenie starych i nowych mediów, Warszawa 2007. [Google Scholar]
  15. Jędrzejewski S., Polskie Radio wobec wyzwań technologicznych, Kraków 2016. [Google Scholar]
  16. Karatysz M., W poszukiwaniu rzetelności. Między subiektywizmem a obiektywizmem dziennikarskim, [Google Scholar]
  17. Refleksje, Pismo naukowe studentów i doktorantów 2014, nr 9, 85–96. [Google Scholar]
  18. Kaszuba E., Polityka programowa Polskiego Radia w latach 1925–1929. Założenia i praktyka, Przegląd Nauk Historycznych 2013, nr 12 (2), 141–164. [Google Scholar]
  19. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997. [Google Scholar]
  20. Kosiorowski Z., Radiofonia Publiczna, Szczecin 1999. [Google Scholar]
  21. Kowalska N., Czternaście razy dwa, czyli o XIV Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry”. Media – Kultura – Komunikacja Społeczna 2014, nr 10(3), 113–116. [Google Scholar]
  22. KRRiT., Rozporządzenie KRRiT z dnia 15 listopada 2018 r. w sprawie udogodnień dla osób niepełnosprawnych z powodu dysfunkcji narządu wzroku i osób niepełnosprawnych z powodu dysfunkcji narządu słuchu w programach telewizyjnych, Dz.U. KRRiT., Rozporządzenie KRRiT z dnia 4 grudnia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu planów programowo-finansowych i trybu ich uzgadniania, Dz.U. 2018, poz. 2351. [Google Scholar]
  23. Kubaczewska W.H., Radio. Historia i współczesność, Poznań 2008. [Google Scholar]
  24. Kuca P., Furman W., Wolny-Zmorzyński K., Radio regionalne w Polsce, Rzeszów 2016. [Google Scholar]
  25. Kwiatkowski M., Narodziny polskiego radia: radiofonia w Polsce w latach 1918–1929, Warszawa 1972. [Google Scholar]
  26. Kwiatkowski J.M., Tu mówi powstańcza Warszawa, Warszawa 1994. [Google Scholar]
  27. Leśniczak R., González Gaitano N., L’etica nell’informazione religiosa, w: Teoria e pratica del giornalismo religioso. Come informare sulla Chiesa cattolica: fonti, logiche, storie, personaggi, red. G. Tridente, Roma 2014, 199–222. [Google Scholar]
  28. Leśniczak R., Dziennikarz i informacja - integralny model formacji dziennikarskiej, Łódzkie Studia Teologiczne 2011, nr 20 (1), 181–205. [Google Scholar]
  29. Leśniczak R., Mediatyzacja komunikacji instytucjonalnej Kościoła katolickiego. Refleksje na marginesie kryzysu migracyjnego, Studia Medioznawcze 2019, nr 20 (3), 237–246. [Google Scholar]
  30. Leśniczak R., Wizerunek prezydenta Andrzeja Dudy na łamach „Tygodnika Powszechnego” (2015–2020), Warszawa 2023. [Google Scholar]
  31. Leśniczak R., Zastosowanie arystotelesowskiej koncepcji toposu w badaniach wizerunku medialnego liderów politycznych i religijnych – przyczynek do dyskusji, Folia Toruniensia 2022, nr 22(1), 43–66. [Google Scholar]
  32. Lisowska-Magdziarz M., Analiza tekstu w dyskursie medialnym: przewodnik dla studentów, Kraków 2006. [Google Scholar]
  33. Maigret E., Socjologia komunikacji i mediów, Warszawa 2012. [Google Scholar]
  34. Martineau P., Sharper Focus for the Corporate Image, Harvard Business Review 1958, nr 36, 49–58. [Google Scholar]
  35. Mielczarek T., Radiofonia lokalna w Polsce w latach 1989-2005, Studia Medioznawcze 2006, nr 3 (26), 73–85. [Google Scholar]
  36. Miżejewski M., Wolność mediów a odpowiedzialność za słowo w debacie publicznej, Studia Socialia Cracoviensia 2014, nr 6 (1), 181–195. [Google Scholar]
  37. Miszczak S., Historia radiofonii i telewizji w Polsce, Warszawa 1972. [Google Scholar]
  38. Mysłek A., Misja publiczna Polskiego Radia i Telewizji Polskiej. Realizacja kulturalnych i edukacyjnych potrzeb społeczeństwa (praca licencjacka), Kraków 2020. [Google Scholar]
  39. Myśliński J., 90 lat Polskiego Radia, Rocznik Historii Prasy Polskiej 2015, nr 4 (40), 103–111. [Google Scholar]
  40. Nowak-Teter E., Agenda mediów informacyjnych a agenda świata rzeczywistego, Zeszyty Prasoznawcze 2016, nr 4 (228), 629–653. [Google Scholar]
  41. Nowak-Teter E., Agenda-setting i reverse agenda-setting w środowisku nowych mediów. Podstawy teoretyczne i wyniki badań empirycznych (2013–2017), Zeszyty Prasoznawcze 2019, nr 4 (240), 95–112. [Google Scholar]
  42. Nowak-Teter E., Mediatization: Conceptual developments and research domains, Sociology Compass 2019, nr 13 (4), e12672. [Google Scholar]
  43. Palczewski M., Teoria wartości informacyjnych Galtunga i Ruge i jej późniejsze modyfikacje, Media – [Google Scholar]
  44. Kultura – Społeczeństwo 2009, nr 1 (4), 191–203. [Google Scholar]
  45. Parzonko M.S., Wykorzystanie narzędzi public relations w kreowaniu wizerunku firmy, Warszawa 2008. [Google Scholar]
  46. Polski system medialny 1989–2011, red. K. Pokorna-Ignatowicz, Kraków 2013. [Google Scholar]
  47. Pruś J., Teorie prawdy: klasyczna, korespondencyjna i semantyczna – próba uściślenia relacji, Rocznik Filozoficzny Ignatianum 2018, nr 24 (2), 57–83. [Google Scholar]
  48. Puchalski Z., Polskie Radio na Pomorzu Zachodnim – wspomnienia i refleksje starego radiowca, Edu kacja Humanistyczna 2014, nr 1 (30), 115–132. [Google Scholar]
  49. lat Polskiego Radia: kronika roku jubileuszowego, red. T. Sawicki, Warszawa 2005. [Google Scholar]
  50. Sejm RP, Ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji, Dz.U. nr 7, poz. 34. [Google Scholar]
  51. Sejm RP, Ustawa Prawo Prasowe z 26 I 1984, Dz.U. 1984, nr 89, poz.608. [Google Scholar]
  52. Sejm RP, Ustawa o dostępie do informacji publicznej z 6 IX 2001, Dz.U. 2001, nr 112, poz. 1198. [Google Scholar]
  53. Sejm RP, Ustawa z dnia 30 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji, Dz. U. poz. 25. [Google Scholar]
  54. Szczepaniak K., Zastosowanie analizy treści w badaniach artykułów prasowych-refleksje metodologiczne, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica 2012, nr 42, 83–112. [Google Scholar]
  55. Szostek D., Specyfika i znaczenie wewnętrznego wizerunku przedsiębiorstwa, Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 2013, nr 40, 59–70. [Google Scholar]
  56. Śpiewak R., Obecność katolickich treści religijnych w mediach publicznych po ustawie medialnej z 1992, Łódzkie Studia Teologiczne 2018, nr 27 (1), 155–175. [Google Scholar]
  57. Tarasewicz-Gryt O., Nieprzystawalność paradygmatów. Obiektywizm dziennikarski a retoryczność i sprawowanie władzy przez media, w: Między znaczeniem a działaniem. Retoryka władzy, red. A. Kampka, Warszawa 2012, 137–152. [Google Scholar]
  58. Wielopolska-Szymura M., Misja radia publicznego, Studia Medioznawcze 2006, nr 26, 23–31. [Google Scholar]
  59. Wielopolska-Szymura M., Radio w polityce, polityka w radiu–formy wykorzystania radia w komunikowaniu politycznym, Media – Kultura – Komunikacja Społeczna 2019, nr 2 (15), 25–40. [Google Scholar]
  60. Wojcik K., Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2005. [Google Scholar]
  61. Woźniak J., Trendy zmian na rynku muzycznym w Polsce, Studenckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne 2019, nr 27, 27–47. [Google Scholar]
  62. Zawada M. Radio Poznańskie 1927–1933 (praca doktorska), Uniwersytet Adama Mickiewicza, Poznań 2021. [Google Scholar]
  63. Żurakowska M., Radiofonia publiczna w Polsce. Zarys problematyki, Humanum. Międzynarodowe Studia Społeczno-Humanistyczne 2011, nr 1 (6), 225–241. [Google Scholar]

Downloads

Download data is not yet available.