Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Nr 1/75 (2021)

Artykuły

Importance of the brand in selecting an insurer by farmers

  • Tomasz Czuba
Opublikowane: 26.06.2021

Abstrakt

Due to the variety of products offered on the market, more and more often consumers are guided not only by their quality (defined in various ways) or benefits provided, but also by the opinion about the company. The better it is, the more positively buyers react to the products offered. A positive corporate image or a well-known brand of the providers contribute to deepening the relationship with customers and increasing their loyalty. This, in turn, makes it easier to build a product offering in the future. It will mean shortening the process of making purchase decisions and confirming the accuracy of the choice made.
The purpose of this article is to indicate the importance of brand when choosing an insurer by farmers. The specifics of the insurance market in the agricultural segment seem to indicate that price is primarily important. According to popular opinion, if you can save money, the brand doesn’t matter. That is why the author verified the research hypothesis that brand awareness is important for farmers when choosing an insurer. The verification of the hypothesis is based on empirical research conducted by the author in 2020 on a sample of 500 farmers nationwide. The presented conclusions from the statistical verification confirm the hypothesis on the importance of the brand when choosing an insurer according to different criteria of this choice.

Bibliografia

  1. Balicki A., Makać W., Metody wnioskowania statystycznego, Gdańsk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2007. [Google Scholar]
  2. Biesok G., Wyrób-Wróbel J., Satysfakcja klienta – poprzedniki i następniki w modelach, “Marketing i Rynek” 2017, nr 7. [Google Scholar]
  3. Czuba T., Oniszczuk-Jastrząbek A., Sposób zakupu ubezpieczeń a kryteria wyboru ubezpieczyciela w segmencie rolnym, “Ubezpieczenia w Rolnictwie. Materiały i Studia” 2017, nr 62. [Google Scholar]
  4. Czuba T., Ubezpieczenia gospodarstw rolnych w Polsce – wyniki badań empirycznych, “Ubezpieczenia w Rolnictwie. Materiały i Studia” 2020, nr 2(74). [Google Scholar]
  5. Dębski M., Kreowanie silnej marki, Warszawa, PWE, 2009. [Google Scholar]
  6. Drucker P., Myśli przewodnie Druckera, Warszawa, Wyd. MT Biznes, 2002. [Google Scholar]
  7. Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. [Google Scholar]
  8. Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Kraków, Oficyna Ekonomiczna, 2003. [Google Scholar]
  9. Jachnis A., Terelak J.F., Psychologia konsumenta i reklamy, Bydgoszcz, Oficyna Wydawnicza Branta, 1998. [Google Scholar]
  10. Kall J., Istota marki, “Integracja Europejska” 2006, nr 3. [Google Scholar]
  11. Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Warszawa, Wolters Kluwer, 2013. [Google Scholar]
  12. Kompendium wiedzy o marketingu, red. B. Pilarczyk, H. Mruk, Warszawa, PWN, 2006. [Google Scholar]
  13. Kotler P., Armstrong G., Saunders J. et al., Marketing. Podręcznik europejski, Warszawa, PWE, 2002. [Google Scholar]
  14. Kotler P., Marketing, Poznań, REBIS, 2012. [Google Scholar]
  15. Mazurek-Łopacińska K., Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, Warszawa, PWE, 2002. [Google Scholar]
  16. Nieżurawski L., Witkowska J., Pojęcie satysfakcji klienta, “Problemy Jakości” 2007, nr 7. [Google Scholar]
  17. Słownik języka polskiego, red. M. Szymczak, Warszawa, PWN, 1981. [Google Scholar]
  18. Staszyńska K.M., Marka Konsument Badacz, Warszawa, Wolters Kluwer, 2013. [Google Scholar]
  19. Sudoł S., Szymczak J., Haffer M., Marketingowe testowanie produktów, Warszawa, PWE, 2000. [Google Scholar]
  20. Urbanek G., Zarządzanie marką, Warszawa, PWE, 2002. [Google Scholar]
  21. Westbrook R.A., Olivier R.L., The Dimensionality of Consumption Emotion Patterns and Consumer Satisfaction, “Journal of Consumer Research” 1991, Vol. 18(1). [Google Scholar]
  22. Woodruff R.B., Robert B., Developing and Applying Consumer Satisfaction Knowledge: Implications for Future Research, “Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior” 1995. [Google Scholar]

Downloads

Download data is not yet available.

Podobne artykuły

<< < 3 4 5 6 7 8 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.