Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Nr 1/16 (2022)

Artykuły

Jak utrzymać zaangażowanie studentów podczas zajęć zdalnych

DOI: https://doi.org/10.25312/2391-5137.16/2022_10ap  [Google Scholar]
Opublikowane: 10.06.2022

Abstrakt

Tematem niniejszego artykułu jest pokazanie możliwości wykorzystania rożnych wirtualnych aplikacji celem utrzymania zaangażowania studentów w żmudny proces zdobywania wiedzy w systemie edukacji zdalnej.

Wspomina się w nim o takich metodach pracy jak projekty czy grywalizacja pokazując jednocześnie jakie konkretnie narzędzia i w jaki sposób można w ich kontekście zastosować. W dalszej części tekstu przedstawiono sposoby tworzenia interaktywnych karty pracy wraz z wynikami badań nt. zastosowania aplikacji BookWidgets do oceniania.

Przykład zaplanowanego w oparciu o metody aktywizujące webinarium z tłumaczeń ustnych, jakie przeprowadzane były przez autorkę artykułu w AHE w Łodzi w roku akademickim 2019/2020 stanowi kolejną część artykułu, który zakończono zachęceniem nauczycieli akademickich i nauczycielki akademickie do sięgania po bogate źródło możliwości przekazywania, powtarzania i utrwalania wiedzy jakim jest Internet.

Bibliografia

  1. Borczyk E. (2020), Wykorzystanie praw pamięci (w tym mapy myśli) w nauczaniu języków obcych „Języki Obce w Szkole”, nr 1, p. 57–64. [Google Scholar]
  2. Chudak T. (2020), Zintegrowany model nauczania języka obcego w trybie lekcji odwróconej (flipped classroom) „Języki Obce w Szkole”, nr 1, p. 25–28. [Google Scholar]
  3. Ferri F., Grifoni P., Guzzo T. (2020), Online Learning and Emergency Remote Teaching: Opportunities and Challenges in Emergency Situations “Societies” 10, 86, available at www.mdpi.com/2075-4698/10/4/86, retrieved 3.11.2021. [Google Scholar]
  4. Freeman S., Eddy S.L., McDonough M., Smith M.K., Okoroafor N., Jordt H., Wenderoth M.P. (2014), Active learning increases student performance in science, engineering, and mathematics. “Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America”, 111(23), p. 8410–8415. [Google Scholar]
  5. Handelsman J., Miller S., Pfund C. (2007), Scientific teaching, New York. [Google Scholar]
  6. Komorowska H. (2020), Motywacja indywidualna a motywacje społeczne w polskiej edukacji językowej. Stare przyzwyczajenia, nowe potrzeby i kilka postulatów, „Języki Obce w Szkole”, nr 1, p. 5–11. [Google Scholar]
  7. Kordus M. (2020), Komunikacja przez prezentację. O wykorzystaniu narzędzi TIK w zdalnym nauczaniu języków obcych, „Języki Obce w Szkole”, nr 2, p. 49–54. [Google Scholar]
  8. Latham-Koenig C., Oxenden C., Lambert J., Lowy A., Garcia B. (2015), New English File Advanced Teacher’s Book 3rd ed. Oxford: Oxford University Press. [Google Scholar]
  9. Mukhtar K., Javed K., Arooj M., Sethi A. (2020), Advantages, Limitations and Recommendations for online learning during COVID-19 pandemic era. “Pakistan journal of medical sciences”, 36(COVID19-S4), p. 27–S31. [Google Scholar]
  10. Nouri J. (2016), The flipped classroom: for active, effective and increased learning – especially for low achievers. “International Journal of Educational Technology in Higher Education” 13, 33. Available at https://educationaltechnologyjournal.springeropen.com/articles/10.1186/s41239-016-0032-z#citeas, retrieved 2.11.2021 [Google Scholar]
  11. Padzik D. (2021), Metoda odwróconej klasy na zajęciach online, „Języki Obce w Szkole”, nr 3, p. 71–76. [Google Scholar]
  12. Pałczyńska A. (2020a), Taking advantage of distance learning, „The Teacher”, nr 7–8 (178), p. 56–64. [Google Scholar]
  13. Pałczyńska A. (2021), Godne polecenia narzędzia internetowe do nauczania słownictwa, gramatyki i tworzenia wypowiedzi ustnych, „Języki Obce w Szkole”, nr 1, p. 31–36. [Google Scholar]
  14. Raźniak A. (2020), Gamifikacja w teorii i praktyce, „Języki Obce w Szkole”, nr 1, p. 47–51 [Google Scholar]
  15. Równiatka A. (2020), Nauka w trybie tzw. odwróconej klasy w teorii i praktyce, „Języki Obce w Szkole”, nr 4, p. 25–30. [Google Scholar]
  16. Thomas M.S., Rogers C. (2020), Education, the science of learning, and the COVID-19 crisis. “Prospects” 49, p. 87–90. [Google Scholar]
  17. Uchwat-Zaród D. (2020), Edukacja zdalna – od mądrej dydaktyki do narzędzi cyfrowych, „Języki Obce w Szkole”, nr 2, p. 45–48. [Google Scholar]
  18. Verawardina U., Asnur L., Lubis A.L., Hendriyani Y., Ramadhani D., Dewi I.P., Sriwahyuni T. (2020), Reviewing online learning facing the Covid-19 outbreak. “Reviewing online learning facing the Covid-19 outbreak”, Vol. 12, No. 3, p. 385–392. [Google Scholar]
  19. Żylińska M. (2013), Neurodydaktyka czyli nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Gdynia. [Google Scholar]

Downloads

Download data is not yet available.