Перейти к главному меню навигации Перейти к основному контенту Перейти к нижнему колонтитулу сайта

№ 1/16 (2022)

Artykuły

Keeping university students engaged in online courses

DOI: https://doi.org/10.25312/2391-5137.16/2022_10ap  [Google Scholar]
Опубликован: 2022-06-10

Аннотация

This article deals with the possibilities of various virtual teaching tools that can be used to maintain students’ engagement in the process of acquiring knowledge in the context of remote teaching. It discusses such teaching methods as projects and gamification and shows which and how apps can be used to conduct webinars. In the subsequent part of the article, ways of creating interactive worksheets are presented along with the results of a questionnaire concerning the use of BookWidgets as an assessment tool. The final part of the article considers a webinar on interpreting that was part of a series of webinars conducted at AHE in Lodz by the author. The article concludes by encouraging lecturers to take advantage of the Internet to help their students acquire and revise knowledge.

Библиографические ссылки

  1. Borczyk E. (2020), Wykorzystanie praw pamięci (w tym mapy myśli) w nauczaniu języków obcych „Języki Obce w Szkole”, nr 1, p. 57–64. [Google Scholar]
  2. Chudak T. (2020), Zintegrowany model nauczania języka obcego w trybie lekcji odwróconej (flipped classroom) „Języki Obce w Szkole”, nr 1, p. 25–28. [Google Scholar]
  3. Ferri F., Grifoni P., Guzzo T. (2020), Online Learning and Emergency Remote Teaching: Opportunities and Challenges in Emergency Situations “Societies” 10, 86, available at www.mdpi.com/2075-4698/10/4/86, retrieved 3.11.2021. [Google Scholar]
  4. Freeman S., Eddy S.L., McDonough M., Smith M.K., Okoroafor N., Jordt H., Wenderoth M.P. (2014), Active learning increases student performance in science, engineering, and mathematics. “Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America”, 111(23), p. 8410–8415. [Google Scholar]
  5. Handelsman J., Miller S., Pfund C. (2007), Scientific teaching, New York. [Google Scholar]
  6. Komorowska H. (2020), Motywacja indywidualna a motywacje społeczne w polskiej edukacji językowej. Stare przyzwyczajenia, nowe potrzeby i kilka postulatów, „Języki Obce w Szkole”, nr 1, p. 5–11. [Google Scholar]
  7. Kordus M. (2020), Komunikacja przez prezentację. O wykorzystaniu narzędzi TIK w zdalnym nauczaniu języków obcych, „Języki Obce w Szkole”, nr 2, p. 49–54. [Google Scholar]
  8. Latham-Koenig C., Oxenden C., Lambert J., Lowy A., Garcia B. (2015), New English File Advanced Teacher’s Book 3rd ed. Oxford: Oxford University Press. [Google Scholar]
  9. Mukhtar K., Javed K., Arooj M., Sethi A. (2020), Advantages, Limitations and Recommendations for online learning during COVID-19 pandemic era. “Pakistan journal of medical sciences”, 36(COVID19-S4), p. 27–S31. [Google Scholar]
  10. Nouri J. (2016), The flipped classroom: for active, effective and increased learning – especially for low achievers. “International Journal of Educational Technology in Higher Education” 13, 33. Available at https://educationaltechnologyjournal.springeropen.com/articles/10.1186/s41239-016-0032-z#citeas, retrieved 2.11.2021 [Google Scholar]
  11. Padzik D. (2021), Metoda odwróconej klasy na zajęciach online, „Języki Obce w Szkole”, nr 3, p. 71–76. [Google Scholar]
  12. Pałczyńska A. (2020a), Taking advantage of distance learning, „The Teacher”, nr 7–8 (178), p. 56–64. [Google Scholar]
  13. Pałczyńska A. (2021), Godne polecenia narzędzia internetowe do nauczania słownictwa, gramatyki i tworzenia wypowiedzi ustnych, „Języki Obce w Szkole”, nr 1, p. 31–36. [Google Scholar]
  14. Raźniak A. (2020), Gamifikacja w teorii i praktyce, „Języki Obce w Szkole”, nr 1, p. 47–51 [Google Scholar]
  15. Równiatka A. (2020), Nauka w trybie tzw. odwróconej klasy w teorii i praktyce, „Języki Obce w Szkole”, nr 4, p. 25–30. [Google Scholar]
  16. Thomas M.S., Rogers C. (2020), Education, the science of learning, and the COVID-19 crisis. “Prospects” 49, p. 87–90. [Google Scholar]
  17. Uchwat-Zaród D. (2020), Edukacja zdalna – od mądrej dydaktyki do narzędzi cyfrowych, „Języki Obce w Szkole”, nr 2, p. 45–48. [Google Scholar]
  18. Verawardina U., Asnur L., Lubis A.L., Hendriyani Y., Ramadhani D., Dewi I.P., Sriwahyuni T. (2020), Reviewing online learning facing the Covid-19 outbreak. “Reviewing online learning facing the Covid-19 outbreak”, Vol. 12, No. 3, p. 385–392. [Google Scholar]
  19. Żylińska M. (2013), Neurodydaktyka czyli nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Gdynia. [Google Scholar]

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.