Polowanie na brakujące ogniwo: między ramami poznawczymi a praktykami w klasie 13-26 Kamila Turewicz PDF (ENG) HTML (ENG)
Nauczanie polskiego języka migowego jako języka obcego osób słyszących 27-34 Grzegorz Majkowski, Michał Garncarek PDF (ENG) HTML (ENG)
Próby aktywowania wszystkich zmysłów podczas nauczania dzieci w niższych klasach szkoły podstawowej 35-48 Iwona Gryz PDF (ENG) HTML (ENG)
Słowa kształtujące obraz świata: modlitwa szkolna w amerykańskim systemie edukacji 49-60 Iwona Zamkowska PDF (ENG) HTML (ENG)
Grzecznościowe formuły terminalne XIX- i XX-wiecznych listów tradycyjnych oraz współczesnych listów elektronicznych 91-98 Anna Dąbkowska PDF HTML
Dotyk w poradnikach medycznych i paramedycznych – spojrzenie językoznawcze 99-109 Adam Dombrowski PDF HTML
Między słowami a obrazami: językowe i wizualne obrazy Wielkiej Migracji Jacoba Lawrence’a 123-133 Ewa Klęczaj-Siara PDF (ENG) HTML (ENG)
Einige Bemerkungen zur intermedialen Erzähltechnik in der polnischen Übersetzung des Debütromans „Niebo pod Berlinem“ (dt. Himmel unter Berlin - 2004) von Jaroslav Rudiš 135-147 Jacek Kowalski PDF (GER) HTML (GER)
Pathos und Superlative in der „Krakauer Zeitung“ als Mittel nationalsozialistischer Propaganda 1939–1945 149-153 Radosław Lis PDF (GER) HTML (GER)
Odblokowanie natury znaku językowego: pomiędzy motywacją a arbitralnością 155-167 Przemysław Łozowski PDF (ENG) HTML (ENG)
Informacje w przekazie ustnym młodzieży niedostosowanej społecznie Ochotniczych Hufców Pracy 169-178 Grzegorz Majkowski PDF (ENG) HTML (ENG)
Żart w procesie neologizacji – na podstawie języka młodego pokolenia 185-192 Joanna Satoła-Staśkowiak PDF HTML