Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Nr 1/20 (2024)

Artykuły

Wykorzystanie źródeł pierwotnych w nauczaniu wybranych aspektów studiów brytyjskich: korzyści i ograniczenia

DOI: https://doi.org/10.25312/j.8524  [Google Scholar]
Opublikowane: 29.05.2024

Abstrakt

Praktyki dydaktyczne na kierunkach brytyjskich studiów wykazały w ostatnich dziesięcioleciach większą tendencję do włączania innowacyjnych wizji. Postępy w dziedzinie technologii cyfrowych spowodowały potrzebę korzystania ze źródeł pierwotnych w celu motywowania uczniów i w wspomagania ich w pogłębianiu wiedzy na temat treści. W artykule omówiono korzyści, ale także ograniczenia wynikające z wykorzystania źródeł pierwotnych w nauczaniu brytystki jako przedmiotu akademickiego. 

 

Bibliografia

  1. Barton K.C. (2005), Primary Sources in History: Breaking through the Myths, “The Phi Delta Kappan”, vol. 89(10), pp. 745–753. [Google Scholar]
  2. Bassnett S. (eds.) (2003), Studying British Cultures: An Introduction. 2nd Edition, London–New York. [Google Scholar]
  3. Bickford J.H. (2012), Original political cartoon methodology and adaptations, “Social Studies Research and Practice”, vol. 7(2), pp. 91–101. [Google Scholar]
  4. Clabough J., Turner T.N., Russel W.B., Waters S. (eds.) (2016), Unpuzzling History with Primary Sources, Charlotte. [Google Scholar]
  5. Colby S.R. (2008), Energizing the History Classroom: Historical Narrative Inquiry and Historical Empathy, “Social Studies Research and Practice”, vol. 3(3), pp. 60–79. [Google Scholar]
  6. Durant A. (2003), Facts and Meanings in British Cultural Studies, [in:] S. Bassnett (eds.), Studying British Cultures: An Introduction, London–New York, pp. 20–40. [Google Scholar]
  7. Eamon M. (2006), A “Genuine Relationship with the Actual”: New Perspectives on Primary Sources, History and the Internet in the Classroom, “The History Teacher”, vol. 39(3), pp. 297–314. [Google Scholar]
  8. Newman M. (2014), Vital Witnesses: Using Primary Sources in History and Social Studies, Lanham. [Google Scholar]
  9. Vest K. (2005), Using Primary Sources in the Classroom: Examining our Past, understanding our Present and considering our Future, Huntington Beach. [Google Scholar]

Downloads

Download data is not yet available.