Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Nr 2/21 (2024)

Artykuły

Funkcja multimediów w procesie nauczania języka angielskiego z wykorzystaniem technik postmetodowych

DOI: https://doi.org/10.25312/j.8546  [Google Scholar]
Opublikowane: 10.12.2024

Abstrakt

W artykule przedstawiono konkretne funkcje multimediów w procesie nauczania i uczenia się języka angielskiego z wykorzystaniem technik postmetodowych. Przeprowadzono eksperyment z dwiema grupami uczniów w celu udowodnienia lub odrzucenia głównej hipotezy badawczej. Jedna grupa korzystała z podręczników przez cały czas trwania eksperymentu, podczas gdy druga korzystała zarówno z podręczników (pierwsze dwa tygodnie), jak i wybranych technik postmetodowych (drugie dwa tygodnie). Statystyczna analiza wyników wykazała, że narzędzia multimedialne, obok wybranych technik postmetodowych, przyniosły lepsze rezultaty w uczeniu się i nauczaniu.

Bibliografia

  1. Coleman J. (1990), Foundations of Social Theory, Cambridge. [Google Scholar]
  2. Freire P. (1996), Pedagogy of the oppressed, London–New York. [Google Scholar]
  3. Gardner H. (2011), Frames of Mind. The Theory of Multiple Intelligences, London–New York. [Google Scholar]
  4. Gilakjani A.P. (2012), The Significant Role of Multimedia in Motivating EFL Learners’ Interest in English Language Learning, Lahijan. [Google Scholar]
  5. Hahne A., Eckstein K., Friederici A.D. (2004), Brain signatures of syntactic and semantic processes during children’s language development, “Journal of Cognitive Neuroscience”, vol. 16(7), pp. 1302–1318, doi: 1302–18. 10.1162/0898929041920504 [Google Scholar]
  6. Han H., Zhang J., Yang J., Shen Y., Zhang Y. (2018), Generate domain-specific sentiment lexicon for review sentiment analysis, “Multimedia Tools and Applications”, vol. 77(16), pp. 21265–21280. [Google Scholar]
  7. Howard D.V. (1983), Cognitive psychology, New York. [Google Scholar]
  8. Larina T. (2015), Culture-specific communicative styles as a framework for interpreting linguistic and cultural idiosyncrasies, “International Review of Pragmatics”, vol. 7(2), pp. 195–215. [Google Scholar]
  9. Krashen S.D. (1987), Principles and Practice in Second Language Acquisition, Hoboken. [Google Scholar]
  10. Kumaravadivelu B. (2001), Toward a Post Method Pedagogy, San Jose. [Google Scholar]
  11. Matlin W.M. (1989), Cognition, New York. [Google Scholar]
  12. Monthienvichienchai R. (2005), Personalized e-Learning in Primary and Secondary Education. The Impact of Inconsistent Definitions and Goals, [in:] S. de Freitas, C. Yapp. (eds.), Personalizing Learning in the 21st Century, Stafford. [Google Scholar]
  13. Nunan D. (1999), Second language teaching and learning, Boston. [Google Scholar]
  14. O’Hanlon C. (ed.) (1995), Inclusive education in Europe, London. [Google Scholar]
  15. Pienemann M. (1989), Is language teachable? Psycholinguistic experiments and hypotheses, “Applied Linguistics”, vol. 10(1), pp. 52–79. [Google Scholar]
  16. Richards J., Rodgers T. (2001), Approaches and methods in language teaching, Cambridge. [Google Scholar]
  17. Storkel H.L. (2009), Developmental differences in the effects of phonological, lexical and semantic variables on word learning by infants, Journal of Child Language, vol. 36(2), pp. 291–321, doi: 10.1017/S030500090800891X [Google Scholar]
  18. Trylong V.L. (1987), Aptitude, attitudes, and anxiety: A study of their relationships to achievement in the foreign language classroom, unpublished doctoral dissertation, Purdue University, USA. [Google Scholar]
  19. Warschauer M., Healey D. (1988), Computers and language learning: An overview, “Language Teaching”, vol. 31, pp. 57–71 [Google Scholar]
  20. Vollstädt W. (2002), Zukünftige Entwicklung von Lehrund Lernmedien: Ausgewählte Ergebnisse einer Delphi-Studie Cornelsen Stiftung, Berlin. [Google Scholar]
  21. Yuliandri R.J. (2017), Snapshots of the current use of multimedia in rural-based English classrooms: a case study of a vocational higher education institution, paper delivered at the English Education International Conference (EDUTICON), Odua Weston Hotel, Jambi – September 6–7, 2017. [Google Scholar]
  22. Zhu (2011), The Critical Period of L2 Acquisition Studies: Implications for Researchers in Chinese EFL Context, “Journal of Language Teaching and Research”, vol. 2(6), doi:10.4304/jltr.2.6.1217-1226 [Google Scholar]

Downloads

Download data is not yet available.