Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Nr 7 (2013)

Artykuły

Planowanie testów językowych – kryteria poprawności

Opublikowane: 01.10.2013

Abstrakt

W artykule omówiono planowanie testów językowych oraz kryteria kwalifikacyjne dobrego testu językowego. Na wstępie autorka podaje definicję testu językowego i próbuje odpowiedzieć na pytanie, jaki jest cel testowania uczniów przez nauczycieli. Następnie zarysowuje ogólny podział testów językowych, dzieląc je ze względu na ich przeznaczenie i jednocześnie omawiając każdy z wymienionych typów. Ponadto podaje szczegółowe kryteria poprawności testu językowego, analizując takie kluczowe cechy, jak ważność, rzetelność, praktyczność i obiektywność. Podaje także praktyczne przykłady najczęściej popełnianych błędów przy planowaniu dydaktycznego testu językowego.

Bibliografia

  1. Bochnak A., Kozakiewicz S., Reychman J., Wesołowski K. (red.), Encyklopedia powszechna PWN, t. 4, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1976. [Google Scholar]
  2. Canale M., Swain M., Theoretical bases of communicative approaches to second language testing and teaching, “Applied Linguistics”, (1) 1980, s. 1–47. [Google Scholar]
  3. Celce-Murcia M., Teaching English as a Second or Foreign Language, Heinle&Heinle, Boston 2001. [Google Scholar]
  4. Harmer J., How to teach English. New edition, Pearson Longman, 2007. [Google Scholar]
  5. Heaton James B., Classroom Testing, Longman, London 1990. [Google Scholar]
  6. Jacobs H. L., Zingraf S. A., Wormuth D. R., Hartfiel V. F., Hughey J. B., Testing ESL composition: A practical approach, Newbury House, New York 1981. [Google Scholar]
  7. Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2009. [Google Scholar]
  8. Komorowska H., Testy w nauczaniu języków obcych, Wydawnictwo WSiP, Warszawa 1982. [Google Scholar]

Downloads

Download data is not yet available.