W artykule podjęto tematykę zastosowania praktycznych rozwiązań w pracy z uczniami z dysleksją zajęcia z języków obcych. Na wstępie autor podaje skalę procentową określonych przypadków rozwojowych dysleksji w publikacjach europejskich i porównuje je z badaniem przeprowadzonym w Polsce. Następnie omawia specyficzne trudności, jakie mogą pojawić się w procesie nauczania języka obcego uczniów z dysleksją. Następnie pokrótce wyjaśnia definicję dysleksji rozwojowej, wymienia jej rodzaje oraz omawia cechy każdej grupy. Udziela także praktycznych wskazówek, jak pracować z uczniem dyslektycznym w języku obcym zarówno w aspekcie psychologicznym, jak i pedagogicznym. Ponadto wprowadza Dekalog dla nauczycieli uczniów z dysleksją, autorstwa Marty Bogdanowicz. Ostatnią kwestią, o której wspomina autor, jest próba korekty oceny pracy uczniów z dysleksją na zajęciach z języka obcego.