Перейти к главному меню навигации Перейти к основному контенту Перейти к нижнему колонтитулу сайта

№ 8 (2014)

Artykuły

Program baletowy jako ważny element komunikatu baletowego

Опубликован: 2014-10-01

Аннотация

Balet można rozumieć jako: zbiór wypowiedzi pewnych osób lub baletową interpretację przekazu i jego istotnych elementów, co pozwala na zaprojektowanie całości. Program baletowy nie rozpoznaje gatunku i jest jednoznacznie scharakteryzowany. Można powiedzieć, że jest to komunikacja o komunikacji. Być może nawet dyskurs interpretuje „cały” balet.

Библиографические ссылки

  1. Austin J., How to Do Things with Words, Oxford, przekł. pol. [w:] Mówienie i poznawanie. Rozprawy i wykłady filozoficzne, przeł. Bogdan Chwedeńczuk, PWN, Warszawa 1993. [Google Scholar]
  2. Austin J., Performatywy i konstatacje [Performative – Constative, 1971], [w:] M. Hempoliński (red.), Brytyjska filozofia analityczna, Warszawa 1974. [Google Scholar]
  3. Awdiejew A., Habrajska G., Komponowanie sensu w procesie odbioru komunikatu, Łódź 2010. [Google Scholar]
  4. Awdiejew A., Habrajska G., Wprowadzenie do gramatyki komunikacyjnej, t. 1, Łask 2004. [Google Scholar]
  5. Awdiejew A., Habrajska G., Wprowadzenie do gramatyki komunikacyjnej, t. 2, Łask 2006. [Google Scholar]
  6. Balme Ch., Wprowadzenie do nauki o teatrze, Warszawa 2005. [Google Scholar]
  7. Bańko M. (red.), Wielki słownik wyrazów obcych PWN, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003. [Google Scholar]
  8. Bernacki M., Pawlus M., Słownik gatunków literackich, Bielsko-Biała 2004. [Google Scholar]
  9. Dobrzyńska T., Tekst. Próba syntezy, Warszawa 1993. [Google Scholar]
  10. Fik M. (red.), Encyklopedia kultury polskiej XX wieku – teatr, widowisko, Warszawa 2000. [Google Scholar]
  11. Głowiński M., Kostkiewiczowa T., Okopień-Sławińska A., Sławiński J. (red.), Słownik terminów literackich, Wrocław 1989. [Google Scholar]
  12. Kopaliński W., Słownik symboli, Warszawa 1990. [Google Scholar]
  13. Kowzan T., Znak i teatr, Warszawa 1998. [Google Scholar]
  14. Łuczyński E., Maćkiewicz, Językoznawstwo ogólne, Gdańsk 2007. [Google Scholar]
  15. Markowski A. (red.), Nowy słownik poprawnej polszczyzny PWN, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000. [Google Scholar]
  16. Mayenowa M.R. (red.), Semiotyka i struktura tekstu, Warszawa 1973. [Google Scholar]
  17. Milewski T., Językoznawstwo, Warszawa 2006. [Google Scholar]
  18. Pisarkowa K., Pragmatyczne spojrzenie na akt mowy, Polonica II, Wrocław 1976. [Google Scholar]
  19. Sariusz-Skąpska I. (opr. red.), Ja-inny. Wokół Bachtina antologia, tom 1, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, Kraków 2009. [Google Scholar]
  20. Searle R.J., Czym jest akt mowy? [What is the Speech Act? 1971], tłum. (fragm.) Hanna Buczyńska-Garewicz, „Pamiętnik Literacki”, z. 2, 1980. [Google Scholar]
  21. Searle R.J., Czynności mowy. Rozważania z filozofii języka [Speech Acts. An Essay of Philosophy of Language, 1969], tłum. B. Chwedeńczuk, Instytut Wydawniczy Pax, Warszawa 1987. [Google Scholar]
  22. Słownik wiedzy o teatrze, Kosiński D., Wypych-Gawrońska A., Stafiej A., Marszałek A., Sugiera M. , Leśnierowska J., Warszawa–Bielsko-Biała 2008. [Google Scholar]
  23. Tomaszewicz T., Przekład audiowizualny, Warszawa 2008. [Google Scholar]
  24. Turska I., Przewodnik baletowy, Kraków 1989. [Google Scholar]
  25. Turska I., Spotkanie ze sztuką, Kraków 2000. [Google Scholar]
  26. Ubersfeld A., Czytanie teatru I, Warszawa 2007. [Google Scholar]
  27. Wierzbicka A., Język – umysł – kultura, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999 [Google Scholar]
  28. Cinderella (Kopciuszek), Giorgio Madia (program baletowy) - premiera: Teatr Wielki w Łodzi 12 maja 2007. [Google Scholar]
  29. Deja vue Balety Conrada Drzwieckiego (program baletowy) - premiera przygotowana na inaugurację XIII Łódzkich Spotkań Baletowych. [Google Scholar]
  30. Dziadek do orzechów, Giorgio Madia (program baletowy) - premiera: Teatr Wielki w Łodzi 18 października 2008. [Google Scholar]
  31. Grek Zorba, Mikis Theodorakis (program baletowy) - prapremiera polska: Teatr Wielki w Łodzi 28 kwietnia 1990. [Google Scholar]
  32. Rudolf Valentino, Zofia Rudnicka (program baletowy) - premiera: Teatr Wielki w Łodzi 27 stycznia 2007. [Google Scholar]
  33. Streets balet w dwóch częściach (program baletowy) – premiera: Teatr Wielki w Łodzi 17 grudnia 1994. [Google Scholar]
  34. Śpiąca Królewna, Giorgio Madia (program baletowy) – premiera: Teatr Wielki w Łodzi 27 maja 2006. [Google Scholar]
  35. Tryptyk baletowy (Hamlet do muzyki Dymitra Szostakowicza, Anna Karenina do muzyki [Google Scholar]
  36. Rodiona Szczedrina, Lorkiana do muzyki hiszpańskiej) (program baletowy) – prapremiera: Teatr Wielki w Łodzi 7 grudnia 1996. [Google Scholar]
  37. WOLFGANG AMADEUS, Grey Veredon (program baletowy) – prapremiera: Teatr Wielki w Łodzi 16 maja 1987 (wznowienie 15 maja 2004) . [Google Scholar]
  38. XVIII Łódzkie Spotkania Baletowe (program baletowy) – 14–29 maja 2005. [Google Scholar]
  39. XX Łódzkie Spotkania Baletowe (program baletowy) – maj–czerwiec 2009. [Google Scholar]
  40. YESTERDAY Balety Conrada Drzewieckiego (program baletowy) – premiera: Teatr Wielki w Łodzi 27 stycznia 1996. [Google Scholar]

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)