Językowy obraz podróży monotonnej jak albański upał albo bośniacki deszcz. O Dzienniku pisanym później Andrzeja Stasiuka 7-16 Wiesław Przybyła PDF (Język Polski) HTML (Język Polski)
Die Lodzer Zeitung (1863–1915) – Vorläuferin der Lodzer Presse um die Jahrhundertwende 17-30 Zenon Weigt PDF (Deutsch) HTML (Deutsch)
O stałej marginalizacji słowników drukowanych jako nieodwracalnym zjawisku we współczesnej leksykografii 31-41 Joanna Satoła-Staśkowiak PDF (Język Polski) HTML (Język Polski)
Antropocentryzm, uprzedmiotowienie i animalizacja w języku polskim 43-50 Natalia Piórczyńska-Krawczyńska PDF (Język Polski) HTML (Język Polski)
Rewolucja cyfrowa: wyzwania dla badań językoznawczych i nauczania języków obcych 51-60 Adam Bednarek PDF (Język Polski) HTML (Język Polski)
Building an effective team in multicultural and multiethnic communities 61-68 Adam Bednarek PDF (English) HTML (English)
Feedback practices in EFL writing instruction – the case of Polish secondary schools 69-84 Ola Majchrzak PDF (English) HTML (English)
Dweck’s mindset theory and the teaching of foreign languages: Reflection from the language classroom 85-90 Barbara Pastuszek-Lipińska PDF (English) HTML (English)
Developing receptive, productive, and academic language skills in CLIL: A comprehensive multi-component perspective on linguistic growth 91-111 Agnieszka Borowiak PDF (English) HTML (English)
Who is a better translator – AI or human? A viewer-based study on AVT 113-124 Anna Bielska PDF (English) HTML (English)
Интерфероносный потенциал жаргонной лексики и фразеологии (на материале русского и польского языков) 131-139 Krzysztof Kusal PDF HTML
Prosty język w komunikacji Biblioteki Miejskiej w Łodzi w latach 2018–2020 141-148 Natalia Piórczyńska-Krawczyńska PDF (Język Polski) HTML (Język Polski)
Pragmatyka języka reklamy: różnice pokoleniowe w odbiorze reklam z lat 90. XX w. oraz współczesnych 149-160 Agnieszka Patalong PDF (Język Polski) HTML (Język Polski)
Русско-польская межъязыковая омонимия в системе знаменательных частей речи (субстантивные параллели) 161-171 Krzysztof Kusal PDF HTML