Abstrakt
Procesy rekrutacji i selekcji pracowniczej coraz częściej muszą uwzględniać dynamiczny charakter stanowisk, a rekrutowani kandydaci muszą być w stanie podołać nowym wymaganiom wynikającym ze zmian obowiązków w pracy. Dlatego stosuje się techniki, które mają na celu ocenę przydatności zawodowej kandydatów na dane stanowisko, ale także przydatności w zespole oraz całej organizacji (mulilevel fit). W tym celu stosuje się m.in.: wideowywiady, multimedialne testy interakcyjne, gdzie rozwiązuje się praktyczne casy w wideosymulacjach, lub testowanie kandydatów przez Internet. Bywa on również kopalnią wiedzy o danym kandydacie, zwłaszcza, gdy osoba taka jest obecna w sieci i aktywnie uczestniczy w wirtualnych portalach społecznościowych. Technologia będzie w przyszłości coraz mocniej oddziaływać na proces rekrutacji i selekcji zawodowej oraz pojawią się nowe, nie znane dotąd metody. Celem artykułu jest ukazanie metod i narzędzi badawczych do naboru pracowników w postaci aplikacji na dekodery telewizji cyfrowej. Narzędzia te zwiększają dostęp do aktualnej wiedzy o możliwościach rynku pracy, poszerzają paletę dostępnych metod rekrutacji i selekcji zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy. Tym samym wykorzystanie telewizji jako nośnika informacji oraz możliwości interakcji na rynku pracy jest naturalnym wyborem.
Bibliografia
- Amstrong, Michael. 2011. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: Wolters Kluwer Polska. [Google Scholar]
- Bernat, Tomasz (red.). 2009. Teoretyczne i praktyczne aspekty funkcjonowania gospodarki. Szczecin: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego. [Google Scholar]
- Dobrzyński, Marcin. 1978. Kierowanie kadrami. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne. [Google Scholar]
- Ejsmont, Marek, i Beata Kosmalska. 2008. Media, wartości, wychowanie. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. [Google Scholar]
- Gableta, Małgorzata. 2006. Potencjał pracy przedsiębiorstwa. Wrocław: Wydawnictwo AE we Wrocławiu. [Google Scholar]
- Gruszczyński, Leszek A. 2008. Kwestionariusze w socjologii. Budowa narzędzi do badań surveyowych. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. [Google Scholar]
- Jamka, Beata. 2001. Dobór zewnętrzny i wewnętrzny pracowników. Teoria i praktyka. Warszawa: Difin. [Google Scholar]
- Juchnowicz, Marta. 2003. Narzędzia i praktyka zarządzania zasobami ludzkimi. Warszawa: Poltext. [Google Scholar]
- Kostera, Monika, i Stanisław Kownacki. 1999. „Zarządzanie potencjałem społecznym w organizacji.” W Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. Andrzej K. Koźmiński, i Włodzimierz Piotrowski, 455–481. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. [Google Scholar]
- Kostera, Monika. 2010. Zarządzanie personelem. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. [Google Scholar]
- Lepa, Adam. 2000. Pedagogika mass mediów. Łódź: Archidiecezjalne Wydawnictwo Łódzkie. [Google Scholar]
- Listwan, Tadeusz. 2010. Zarządzanie kadrami. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck. [Google Scholar]
- Marek, Jadwiga. 2008. Pozyskiwanie i dobór personelu. Kształtowanie zatrudnienia w organizacji. Warszawa: Difin. [Google Scholar]
- Pocztowski, Aleksy. 2008. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. [Google Scholar]
- Rosak, Mirosław, i Krzysztof Tomaszycki. 2008. „Rekrutacja i selekcja pracowników w świetle kompetencji personelu.” Zeszyty Naukowe Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego 22:255–270. [Google Scholar]
- Rossiter, Jill A. 2000. Zarządzanie zasobami ludzkimi w małym przedsiębiorstwie. Warszawa: Wydawnictwo ACDI. [Google Scholar]
- Schwan, Konrad, i Kurt G. Seipel. 1997. Marketing kadrowy. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck. [Google Scholar]
- Stoner, James A.F., i Charles Wankel. 1997. Kierowanie. Warszawa: Wydawnictwo PWE. [Google Scholar]
- Ścibiorek, Zbigniew. 2010. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: Difin. [Google Scholar]
Downloads
Download data is not yet available.