Abstrakt
Podejmując rozwinięcie powyższego tematu, autor podjął próbę wykazania tego, iż nupturienci – przyszli małżonkowie, przyjmując na siebie i względem siebie szereg zobowiązań prawno-moralnych, winni być również świadomi swoich zobowiązań wobec Kościoła i narodu. Wymóg ten bowiem, nawet jeśli nie jest wyrażony normatywnie, to przecież wynika z faktu, że zarówno małżeństwo, jak i rodzina, stanowią najmniejszą, lecz fundamentalną komórkę Kościoła i narodu, w których rodzą się i zasadniczo przyczyniają się do ich wzrostu i rozwoju. Tak więc istnieje – rzec można – genetyczna i egzystencjalna więź między nimi, co rodzi wzajemne prawa i zobowiązania.
Bibliografia
- Corecco, Eugenio. 1990. Théologie et droit canon. Fribourg: Editions Universitaires Fribourg Suisse. [Google Scholar]
- Krukowski, Józef. 1995. Konkordaty współczesne Doktryna teksty (1964-1994). Warszawa: Civitas Christiana. [Google Scholar]
- Krukowski, Józef. 2013. Kościelne prawo publiczne. Prawo konkordatowe. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL. [Google Scholar]
- Orzeszyna, Jan. 2011. „Rola prawa naturalnego w życiu społecznym i politycznym.” W Evangelium vitae – most ku przyszłości, red. Jerzy Brusiło, i Antoni Świerczek, 179-98. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UPJPII. [Google Scholar]
- Sosnowski, Andrzej. 2017. „Prowadzenie narzeczonych w procesie przygotowania do małżeństwa.” W Piotr Kroczek, Józef Krzywda, i Andrzej Sosnowski, Droga do Amoris Laetitia. Nr 5 Annales Canonici Monographiae, 85-123. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UPJPII. [Google Scholar]
- Winiarz, Jan. 1996. Prawo rodzinne. Wyd. 9. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe. [Google Scholar]
Downloads
Download data is not yet available.