
Konflikt interesów w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego w Rumunii jest szczególnie ważnym tematem, mającym znaczący wpływ na przejrzystość i uczciwość procesu udzielania zamówień. W Rumunii istnieją ramy prawne regulujące konflikt interesów w zamówieniach publicznych, a głównym aktem normatywnym jest ustawa nr 98/2016 o zamówieniach publicznych. Zgodnie z art. 59 tej ustawy konflikt interesów definiowany jest jako „każda sytuacja, w której członkowie personelu instytucji
zamawiającej lub dostawcy usług w zakresie zamówień publicznych działający w imieniu instytucji zamawiającej, [...] zaangażowani w przeprowadzenie procedury udzielenia zamówienia lub mogący wpłynąć na jej wynik, mają – bezpośrednio lub pośrednio
– interes finansowy, gospodarczy lub inny interes osobisty, który może być postrzegany jako element zagrażający ich bezstronności lub niezależności w kontekście procedury udzielenia zamówienia”. Niniejszy artykuł stanowi analizę obecnych rumuńskich regulacji dotyczących konfliktu interesów w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego oraz środków nałożonych w celu zapobiegania, identyfikacji i zaradzenia sytuacji konfliktu interesów.
You may also start an advanced similarity search for this article.