Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Nr 1/20 (2024)

Artykuły

„Wissenschaft bringt Brot”: analiza językoznawczo-glottodydaktyczna treści polityczno-propagandowych zawartych w podręczniku do nauki języka niemieckiego z 1951 roku

DOI: https://doi.org/10.25312/j.8163  [Google Scholar]
Opublikowane: 29.05.2024

Abstrakt

W artykule przeprowadzono analizę podręcznika do nauki języka niemieckiego z 1951 roku ze szczególnym uwzględnieniem treści polityczno-propagandowych oraz rozwiązań metodycznych, które autorzy zastosowali w swojej publikacji. Poprzez analizę wybranych treści autor wprowadza czytelnika w klimat edukacyjno-wychowawczy lat pięćdziesiątych XX wieku.

Bibliografia

  1. „Der Spiegel” (1995), nr 24. [Google Scholar]
  2. Mosse G.L. (1972), Kryzys ideologii niemieckiej. Rodowód intelektualny Trzeciej Rzeszy, Warszawa. [Google Scholar]
  3. Szarlitt E., Cieśla M. (1951), Język niemiecki dla klasy VII, Warszawa. [Google Scholar]

Downloads

Download data is not yet available.