Перейти к главному меню навигации Перейти к основному контенту Перейти к нижнему колонтитулу сайта

№ 1/20 (2024)

Artykuły

„Wissenschaft bringt Brot”: analiza językoznawczo-glottodydaktyczna treści polityczno-propagandowych zawartych w podręczniku do nauki języka niemieckiego z 1951 roku

DOI: https://doi.org/10.25312/j.8163  [Google Scholar]
Опубликован: 2024-05-29

Аннотация

W artykule przeprowadzono analizę podręcznika do nauki języka niemieckiego z 1951 roku ze szczególnym uwzględnieniem treści polityczno-propagandowych oraz rozwiązań metodycznych, które autorzy zastosowali w swojej publikacji. Poprzez analizę wybranych treści autor wprowadza czytelnika w klimat edukacyjno-wychowawczy lat pięćdziesiątych XX wieku.

Библиографические ссылки

  1. „Der Spiegel” (1995), nr 24. [Google Scholar]
  2. Mosse G.L. (1972), Kryzys ideologii niemieckiej. Rodowód intelektualny Trzeciej Rzeszy, Warszawa. [Google Scholar]
  3. Szarlitt E., Cieśla M. (1951), Język niemiecki dla klasy VII, Warszawa. [Google Scholar]

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.