Zur Hauptnavigation springen Zum Inhalt springen Zur Fußzeile springen

Bd. 30 (1969): Nasza Przeszłość

Artykuły

Działalność jezuitów na polu szkolnictwa w Poznaniu w XVI w.

  • Ludwik Piechnik
DOI: https://doi.org/10.52204/np.1969.30.171-210  [Google Scholar]
Veröffentlicht: 1969-06-30

Abstract

W niniejszym artykule podjęto się próby przybliżenia działalności kolegium poznańskiego. Jezuici prowadzili w nim rozbudowaną działalność. Obejmowała ona wiele dziedzin: duszpasterską, polemiczną, piśmienniczą i charytatywną. Autor artykułu ograniczył się jedynie do przedstawienia działalności kolegium w dziedzinie szkolnictwa.

Literaturhinweise

  1. Banaszak M., Początki kolegium jezuickiego i seminarium diecezjalnego w Poznaniu. Sacrum Poloniae Millennium, Rzym 1964, t. 10. [Google Scholar]
  2. Barycz H., Problem uniwersytecki w Polsce w XVI w., „Przegląd Współczesny”, r. 10: Kraków 1931. [Google Scholar]
  3. Bednarski S., Upadek i odrodzenie szkół jezuickich w Polsce, Kraków 1933. [Google Scholar]
  4. Chłapowski F., Życie i prace ks. Józefa Rogalińskiego, Poznań 1902. [Google Scholar]
  5. Chotkowski W., Szkoły jezuickie w Poznaniu 1573-1653. „Przegląd Powszechny”, t. 38: Kraków 1893, s. 154-155. [Google Scholar]
  6. Nowacki J., Dzieje Archidiecezji Poznańskiej, Poznań 1964. [Google Scholar]
  7. Piechnik L., Gimnazjum w Braniewie w XVI w., „Nasza Przeszłość”, t. 7: Kraków 1958. [Google Scholar]
  8. Piechnik L., Jezuici a seminarium diecezjalne w Kaliszu (1593-1620), „Nasza Przeszłość”, t. 20: Kraków 1964 [Google Scholar]
  9. Terlaga J., Działalność ks. Jakuba Wujka jako rektora kolegium poznańskiego, Kraków 1936. [Google Scholar]
  10. Załęski S., Jezuici w Polsce, Lwów 1902. [Google Scholar]
  11. Załęski S., Kolegium O.O. Jezuitów w Poznaniu 1572-1608, „Przegląd Powszechny”, t. 56: 1897, s. 9-10. [Google Scholar]

Downloads

Keine Nutzungsdaten vorhanden.

Am häufigsten gelesenen Artikel dieser/dieses Autor/in

Ähnliche Artikel

Sie können auch eine erweiterte Ähnlichkeitssuche starten für diesen Artikel nutzen.