Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Nr 10 (2016)

Artykuły

Próby aktywowania wszystkich zmysłów podczas nauczania dzieci w niższych klasach szkoły podstawowej

DOI: https://doi.org/10.25312/2391-5137.10/2016_35-48  [Google Scholar]
Opublikowane: 16.03.2017

Abstrakt

W artykule omówiono praktyczne zastosowanie metody multisensorycznej w nauczaniu języka angielskiego dzieci w klasach młodszych szkół podstawowych. Na wstępie autorka krótko wyjaśnia istotę metody multisensorycznej oraz podkreśla znaczenie tej metody w pracy z nowym słownictwem na lekcjach języka obcego. Następnie autorka przedstawia przykładową lekcję dla uczniów drugiej klasy szkoły podstawowej w związku z wykorzystaniem metody multisensorycznej. Dodatkowo autorka wprowadza szczegółową kartę obserwacji, z której wyraźnie widać, że aktywizacja wszystkich zmysłów podczas pracy z najmłodszymi dziećmi podczas lekcji języka obcego przynosi świetne efekty.

Bibliografia

  1. Bogdanowicz K. M., Dysleksja a nauczanie języków obcych. Przewodnik dla nauczycieli i rodziców uczniów z dysleksją, Gdańsk 2011. Bogdanowicz M., Adryjanek A., Rożyńska M., Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla rodziców, Gdynia 2007. [Google Scholar]
  2. Dale E., O’Rourke J., Bamman H. A., Techniques for teaching vocabulary, Palo Alto, CA 1971. [Google Scholar]
  3. Gryz I., Teaching English to Polish Young Learners at Risk for Dyslexia: Focus on the Multi-sensory Method, Radom 2015. [Google Scholar]
  4. Iluk J., Jak uczyć małe dzieci języków obcych?, Katowice 2009. [Google Scholar]
  5. Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2009. [Google Scholar]
  6. Kotarba M., Przedszkolak, język obcy i… ty. Metodyka nauczania języków obcych w przedszkolach, Pułtusk 2007. [Google Scholar]
  7. Maas V. F., Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej, Warszawa 1998. [Google Scholar]
  8. Majkowski G., Wpływ samogłosek nosowych na błędy w ich zapisie (z obserwacji polonisty- -logopedy), „Językoznawstwo”, 5/2004. [Google Scholar]
  9. Maley A., Very Young Learners, Oxford 1997. [Google Scholar]
  10. Odowska-Szlachcic B., Terapia integracji sensorycznej. Zeszyt 2, Gdańsk 2011. [Google Scholar]
  11. Pamuła M., Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Warszawa 2009. [Google Scholar]
  12. Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G., Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego, Warszawa 1992. [Google Scholar]
  13. Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M., Teaching English to young learners, Warszawa 2012. [Google Scholar]

Downloads

Download data is not yet available.