Перейти к главному меню навигации Перейти к основному контенту Перейти к нижнему колонтитулу сайта

№ 10 (2016)

Artykuły

Trying to activate all senses while teaching lower primary children

DOI: https://doi.org/10.25312/2391-5137.10/2016_35-48  [Google Scholar]
Опубликован: 2017-03-16

Аннотация

This article deals with the practical application of the multisensory method in teaching English language to lower primary school children. At the beginning the author briefly explains the essence of the multisensory method, and stresses the importance of the method in working with new vocabulary during foreign language classes. Next, the author presents a sample lesson for pupils of the second class of primary school in connection with using the multisensory method. In addition, the author introduces the detailed observation sheet where it is clearly visible that activating all the senses while working with the youngest children during foreign language lessons brings great results.

Библиографические ссылки

  1. Bogdanowicz K. M., Dysleksja a nauczanie języków obcych. Przewodnik dla nauczycieli i rodziców uczniów z dysleksją, Gdańsk 2011. Bogdanowicz M., Adryjanek A., Rożyńska M., Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla rodziców, Gdynia 2007. [Google Scholar]
  2. Dale E., O’Rourke J., Bamman H. A., Techniques for teaching vocabulary, Palo Alto, CA 1971. [Google Scholar]
  3. Gryz I., Teaching English to Polish Young Learners at Risk for Dyslexia: Focus on the Multi-sensory Method, Radom 2015. [Google Scholar]
  4. Iluk J., Jak uczyć małe dzieci języków obcych?, Katowice 2009. [Google Scholar]
  5. Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2009. [Google Scholar]
  6. Kotarba M., Przedszkolak, język obcy i… ty. Metodyka nauczania języków obcych w przedszkolach, Pułtusk 2007. [Google Scholar]
  7. Maas V. F., Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej, Warszawa 1998. [Google Scholar]
  8. Majkowski G., Wpływ samogłosek nosowych na błędy w ich zapisie (z obserwacji polonisty- -logopedy), „Językoznawstwo”, 5/2004. [Google Scholar]
  9. Maley A., Very Young Learners, Oxford 1997. [Google Scholar]
  10. Odowska-Szlachcic B., Terapia integracji sensorycznej. Zeszyt 2, Gdańsk 2011. [Google Scholar]
  11. Pamuła M., Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Warszawa 2009. [Google Scholar]
  12. Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G., Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego, Warszawa 1992. [Google Scholar]
  13. Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M., Teaching English to young learners, Warszawa 2012. [Google Scholar]

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.