Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Nr 4/25 (2025)

Artykuły

Poprawność językowo-stylistyczna artykułów internetowych o tematyce biznesowej

DOI: https://doi.org/10.25312/j.10271  [Google Scholar]
Opublikowane: 11.12.2025

Abstrakt

Przedmiotem opisu są artykuły biznesowe dostępne w internecie. Analizie została poddana wartość normatywna i stylistyczna tych tekstów. Autorka przywołuje opinię Rady Języka Polskiego na temat stanu języka w biznesie i na podstawie oceny przywołanych artykułów wysnuwa wniosek, że opinia wydana w roku 2011 roku w odniesieniu do analizowanych przez nią tekstów nadal jest aktualna.

Bibliografia

  1. Bartmiński J. (2001), Styl potoczny, [w:] tegoż (red.), Współczesny język polski, Lublin: Wydawnictwo UMCS, s. 115–134. [Google Scholar]
  2. Buttler D. (1962), Wyrazy modne, „Przegląd Humanistyczny”, z. 4, s. 99–112. [Google Scholar]
  3. Cudak R., Tambor J. (1996), Czy istnieje polski język biznesu?, [w:] B. Ostromecka-Frączak (red.), Kształcenie specjalistyczne cudzoziemców, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 109–120. [Google Scholar]
  4. Grucza F. (2008), Języki specjalistyczne – indykatory i/lub determinanty rozwoju cywilizacyjnego, [w:] J. Lukszyn (red.), Podstawy technolingwistyki I, Warszawa: Euro-Edukacja, s. 5–23. [Google Scholar]
  5. Jarosz B. (2018), O (nie)tożsamości pojęć język specjalistyczny, język specjalny, język fachowy, język profesjonalny, język zawodowy, profesjolekt, technolekt, „Polonica”, nr XXXVIII, s. 1–24. [Google Scholar]
  6. Kochan M. (2010), Mówiony język biznesu, [w:] M. Milewska-Stawiany, E. Rogowska-Cybulska (red.), Polskie języki. O językach zawodowych i środowiskowych. Materiały VII Forum Kultury Słowa, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, s. 140–175. [Google Scholar]
  7. Markowski A. (1999), Nowy słownik poprawnej polszczyzny, Warszawa: PWN. [Google Scholar]
  8. Markowski A. (2006), Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne, Warszawa: PWN. [Google Scholar]
  9. Ożóg K. (2008), Współczesna polszczyzna a konsumpcjonizm, [w:] Z. Cygal-Krupa (red.), Współczesna polszczyzna. Stan, perspektywy, zagrożenia, Kraków–Tarnów: Księgarnia Akademicka, s. 59–68. [Google Scholar]
  10. Smoleń-Wawrzusiszyn M. (2018), Polskie dyskursy marketingu. Perspektywa lingwistyczna, Lublin: Wydawnictwo KUL. [Google Scholar]
  11. Sprawozdanie ze stanu ochrony języka polskiego w latach 2008-2009 (2011), https://nowyrjp.pan.pl/app/uploads/2025/03/2008-2009.pdf [dostęp: 24.11.2025]. [Google Scholar]
  12. Spurgiasz K. (2025), Leasing konsumencki – jak działa i czy to się opłaca?, https://www.totalmoney.pl/artykuly/109020,leasing,co-to-jest-leasing-konsumencki-i-czy-warto-tak-kupic-samochod,1,1 [dostęp: 24.11.2025]. [Google Scholar]
  13. Sztompka P. (2003), Socjologia, Kraków: Znak. [Google Scholar]
  14. Warchala J. (2003), Kategoria potoczności w języku, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. [Google Scholar]
  15. Warchala J. (2018), Rozwój i ekspansja potocznej odmiany polszczyzny w XX i XXI wieku, „Poradnik Językowy”, z. 8, s. 52–65. [Google Scholar]
  16. Wilkoń A. (2000), Typologia odmian językowych współczesnej polszczyzny, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. [Google Scholar]

Downloads

Download data is not yet available.

Podobne artykuły

<< < 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.