Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Nr 3/24 (2025)

Artykuły

Korelacja rosyjskiego, europejskiego i amerykańskiego systemu testowania znajomości języka rosyjskiego jako obcego

DOI: https://doi.org/10.25312/j.9756  [Google Scholar]
Opublikowane: 07.10.2025

Abstrakt

W niniejszym artykule omówione zostały systemy testowania znajomości języka rosyjskiego jako obcego w Hiszpanii, Europie, USA i Rosji, ich specyfika oraz cechy wspólne. Zaprezentowano ogólny opis poziomów, a na podstawie analizy porównawczej różnych systemów testowania określono jednolity, zunifikowany standard, bez którego obecnie nie jest możliwa homologacja certyfikatów ani mobilność studentów. Szczegółowo opisano system testowania znajomości języka rosyjskiego jako obcego w hiszpańskich i katalońskich instytucjach edukacyjnych. Autor stawia pytanie o wybór optymalnego systemu testowania w celu określenia poziomu znajomości języka rosyjskiego przez uczniów zagranicznych w Hiszpanii i Europie.

 

Bibliografia

  1. Балыхина Т.Б. (2006), Основы теории тестов и практика тестирования, Москва: Русский язык. Курсы / Balyhina T.B. (2006), Osnovy teorii testov i praktika testirovaniâ, Moskva: Russkij jazyk. Kursy.. [Google Scholar]
  2. Государственный стандарт по русскому языку как иностранному. Первый уровень. Общее владение (2001), Москва – Санкт-Петербург: Издательство «Златоуст» / Gosudarstvennyj standart po russkomu âzyku kak inostrannomu. Pervyj urovenʹ. Obŝee vladenie (2001), Moskva – Sankt-Peterburg: Izdatelstvo „Zlatoust”. [Google Scholar]
  3. Зайнульдинов А.А. (2009), Настоящее и будущее русского языка в Испании и Каталонии, «Русский язык за рубежом», № 2, с. 102–107 / Zajnulʹdinov A.A. (2009), Nastoâŝee i buduŝee russkogo âzyka v Ispanii i Katalonii, «Russkij âzyk za rubežom», № 2, s. 102–107. [Google Scholar]
  4. ACTFL American Council on the Teaching of Foreign Languages), www.actfl.org [obrashenie: 18.09.2025] [Google Scholar]
  5. Estructura y duración de las pruebas (2017), Descripción de cada prueba: tipo y número de tareas, www.educa2.madrid.org/web/eoijm.ruso [obrashenie: 18.09.2025] [Google Scholar]
  6. Generalitat de Catalunya (2017а), Departament d’Ensenyament. Escoles Oficials d’Idiomes. Certificat de Nivell intermedi. Informació per a les persones candidates, http://ensenyament.gencat.cat/web/.content/home/serveis-tramits/proves/proves-lliures-obtencio-titols/convocat-ordinaria idiomes/mostres_proves/rus/RusInt_descrip_recom.pdf [obrashenie: 18.09.2025] [Google Scholar]
  7. Generalitat de Catalunya (2017b), Departament d’Ensenyament. Escoles Oficials d’Idiomes. Certificat de Nivell avançat. Informació per a les persones candidates, http://ensenyament.gencat.cat/web/.content/home/serveis-tramits/proves/proves-lliures-obtencio-titols/convocat-ordinaria-idiomes/mostres_proves/rus/RusAvan_descrip_recom.pdf [obrashenie: 18.09.2025]. [Google Scholar]
  8. ILR – Interagency Language Roundtable (n.d.), http://www.govtilr.org/Skills/IRL%20Scale%20History.html [obrashenie: 18.09.2025]. [Google Scholar]
  9. LTI – Language Testing International (b.r.), http://www.languagetesting.com/ [obrashenie: 18.09.2025]. [Google Scholar]
  10. Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación (2002), http://cvc.cervantes.es/Ensenanza/Biblioteca_Ele/marco/cvc_mer.pdf [obrashenie: 18.09.2025]. [Google Scholar]
  11. Lenguas modernas y sus literaturas. Lengua rusa (b.r.), Universidad Complutense de Madrid, https://www.ucm.es/estudios/grado-lenguasmodernasysusliteraturas-plan [obrashenie: 18.09.2025]. [Google Scholar]

Downloads

Download data is not yet available.

Podobne artykuły

<< < 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.