Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Tom 38 (1972): Nasza Przeszłość

Artykuły

Rzeźba Pieta z klasztoru karmelitów w Oborach w Ziemi Dobrzyńskiej. Studium historyczno-konserwatorskie

  • Tadeusz Chrzanowski
Opublikowane: 30.12.1972

Abstrakt

--

Bibliografia

  1. Braune H., Wiese E., Schlesische Malerei und Plastik des Mittelalters, Leipzig 1926. [Google Scholar]
  2. Brehier L., L ’art chretien, Paris 1928. [Google Scholar]
  3. Chmarzyński G., Sztuka w Toruniu, w: Dzieje Torunia, Toruń 1933. [Google Scholar]
  4. Dobrowolski T., Analogie. Metoda analizy porównawczej w historii sztuki, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Historia Sztuki”. [Google Scholar]
  5. Dobrowolski T., E. Szramek, Obraz Matki Boskiej Pieskiej to Opolu na tle gotyckich wizerunków podobnego typu, Katowice 1937. [Google Scholar]
  6. Dutkiewicz J. E., Małopolska rzeźba średniowieczna 1300—1450, Kraków 1949. [Google Scholar]
  7. Focillon H., L ’art d’O ccident, Paris 1938. [Google Scholar]
  8. Hauser A., Social History of Art and Literature, London 1951. [Google Scholar]
  9. Huizing J., Jesień średniowiecza, Warszawa 1961. [Google Scholar]
  10. Kalinowski L., Geneza Piety średniowiecznej, „Prace Komisji Historii Sztuki” X, 1952. [Google Scholar]
  11. Katalog Zabytków Sztuki w Polsce, t. XI, Powiat toruński. [Google Scholar]
  12. Kornecki M., Rzeźba gotycka na Śląsku Opolskim , „Opolski Rocznik Muzealny” IV, 1970. [Google Scholar]
  13. Kutal A., Ceske goticke socharstv (1350-1450), Praha 1962. [Google Scholar]
  14. Lossow H., Das Vesperbild aus der Klosterkirche zu Leubus, „Zeitschrift des Vereins fur Kunstwissenschaft” III, 1936. [Google Scholar]
  15. Lossow H., Das Vesperbild in Schlesien, „Kunst und Denkmalpflege in Schlesien”, 2, 1939. [Google Scholar]
  16. Lossow H., Imago Pictatis. Eine Studier Sinndeutung des mittelaltcrliches Andachtsbildes, „Das Munster” II, 1934, s. 65—76. [Google Scholar]
  17. Mroczko T., Dąb B., Gotyckie Hodegetrie polskie, „Średniowiecze. Studia o kulturze” III, 1966. [Google Scholar]
  18. Passarge W., Das deutsche Vesperbild im Mittelalter, „Deutsche Beitrage zur Kunstwissenschaft” I, 1924. [Google Scholar]
  19. Pinder W., Dic deutsche Plastik des ausgehenden Mittelalters bis zum Ende der Kenaissance (Handbuch der Kunstwissenschaft), Wildpark-Potsdam 1929 t. 1, s. 96—101. [Google Scholar]
  20. Pinder W., Die dichterische Wurzel der Pieta, „Repertorium fur Kunstwissenschaft XLII, 1920. [Google Scholar]
  21. Samsonowicz H., Złota jesień polskiego średniowiecza, Warszawa 1971. [Google Scholar]
  22. Sauer J., Vesperbild, w: Lexikon fur Theologie und Kirche, t. 10, Freiburg 1938. [Google Scholar]
  23. Smoleński M., Cztery kościoły w Ziemi dobrzyńskiej, Lwów 1869. [Google Scholar]
  24. Smoleński M., Wiadomość historyczna o kościele w Oborach, „Przegląd Katolicki" 1866. [Google Scholar]
  25. Świechowscy A. i Z., Nieznane zabytki rzeźby gotyckiej na Pomorzu Gdańskim, „Biuletyn Historii Sztuki” XIII, 1951. [Google Scholar]
  26. Umiński J., Historia Kościoła, Lwów 1933. [Google Scholar]
  27. Walicki M., Nowe poglądy na rolę poglądów mistycznych w sztuce, „Życie sztuki” II, 1937, s. 105-122. [Google Scholar]
  28. Walicki M., Polska sztuka gotycka. Katalog wystawy, Warszawa 1935. [Google Scholar]
  29. Ziomecka A., Sztuka gotycka 1250—1500, rzeźba i malarstwo, w: Sztuka Wrocławia, Wrocław 1967. [Google Scholar]

Downloads

Download data is not yet available.