Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Nr 11 (2017)

Artykuły

Język angielski podczas zajęć z języka francuskiego – pomoc czy przeszkoda?

DOI: https://doi.org/10.25312/2391-5137.11/2017_113-121  [Google Scholar]
Opublikowane: 06.02.2018

Abstrakt

W ostatnich czasach zainteresowanie nauczaniem/uczeniem się języka obcego gwałtownie wzrosło. Zanik granic, podwyższona mobilność oraz łatwiejszy dostęp do informacji przyczyniły się do wzrostu świadomości językowej wśród uczących się. Wyłoniła się również nowa dziedzina badań jaką jest analiza dyskursu uczniowskiego w klasie językowej.

Poniższy artykuł skupia się na trójjęzyczności formalnej. Zostaje w nim dokonana analiza wypowiedzi uczniów podczas zajęć z języka francuskiego w pierwszej klasie liceum. Na podstawie pozyskanych danych autorka próbuje ustalić rolę języka angielskiego w procesie akwizycji języka francuskiego.

Bibliografia

  1. Dankowska M., Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych, Warszawa 2008. [Google Scholar]
  2. Farell Thomas S.C., Reflective Language Teaching. From research to practice, London 2007. [Google Scholar]
  3. Gass S.M., Input and interaction, [w:] C.J. Doughty, M.H. Long (red.), The handbook of second language acquisition, Oxford 2003. [Google Scholar]
  4. Grzmil-Tylutki H., Francuska analiza dyskursu i jej recepcja w Polsce, [w:] T. Piekot, M. Poprawa (red.), Analiza dyskursu: centrum–peryferie, Wrocław 2012. [Google Scholar]
  5. Janicka M., Preferencje dotyczące technik korekty błędów językowych w wypowiedziach ustnych na tle dyskursu pedagogicznego w klasie językowej, [w:] M. Pawlak (red.), Rola dyskursu edukacyjnego w uczeniu i nauczaniu języka obcego, Poznań–Kalisz 2013. [Google Scholar]
  6. Kleppin K., Fehler und fehlerkorrektur, Berlin 2000. [Google Scholar]
  7. Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2005. [Google Scholar]
  8. Könings F.G., Fehlerkorrektur, [w:] K.R. Bausch i in. (red.), Interaktion im Kontext des Lehrens und Lernens fremder Sprachen, Tübingen 2003. [Google Scholar]
  9. Łuniewska M., Podejmowanie decyzji w procesie przygotowywania kursantów do egzaminu z języka angielskiego na poziomie zaawansowanym, [w:] O. Majchrzak (red.), PLEJ, czyli [Google Scholar]
  10. Psycholingwistyczne Eksploracje Językowe, Łódź 2012. [Google Scholar]
  11. Majer J., Interactive foreign discourse in the foreign language classroom, Łódź 2003 [Google Scholar]
  12. Rittel T., Słowo w dyskursie edukacyjnym na temat wartości, [w:] T. Rittel (red.), Dyskurs edukacyjny, Kraków 1996. [Google Scholar]
  13. Van Dijk T., Dyskurs jako struktura i proces, Warszawa 2001. [Google Scholar]
  14. IV Liceum Ogólnokształcące im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi, http://www.4liceum.pl/index.php/matura-miedzynarodowa/informacje-ogolne/46-podstawowe-informacje [dostęp: 19.01.2017]. [Google Scholar]

Downloads

Download data is not yet available.