Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

No. 11 (2017)

Articles

The use of English during French classes - scaffolding or obstacle?

DOI: https://doi.org/10.25312/2391-5137.11/2017_113-121  [Google Scholar]
Published: 2018-02-06

Abstract

In recent years the interest in teaching/learning a foreign language has risen. A disappearance of borders, increased mobility and easy access to the Internet contribute to greater language awareness among learners. A new discipline of science, that is, analysis of a student’s discourse in a language classroom has also emerged. The above article focuses on a formal model of multilingualism. The work will present an analysis of students’ speaking during French lessons in the first grade in a high school. On the basis of obtained data, the author will try to establish the actual role of English during French acquisition.

References

  1. Dankowska M., Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych, Warszawa 2008. [Google Scholar]
  2. Farell Thomas S.C., Reflective Language Teaching. From research to practice, London 2007. [Google Scholar]
  3. Gass S.M., Input and interaction, [w:] C.J. Doughty, M.H. Long (red.), The handbook of second language acquisition, Oxford 2003. [Google Scholar]
  4. Grzmil-Tylutki H., Francuska analiza dyskursu i jej recepcja w Polsce, [w:] T. Piekot, M. Poprawa (red.), Analiza dyskursu: centrum–peryferie, Wrocław 2012. [Google Scholar]
  5. Janicka M., Preferencje dotyczące technik korekty błędów językowych w wypowiedziach ustnych na tle dyskursu pedagogicznego w klasie językowej, [w:] M. Pawlak (red.), Rola dyskursu edukacyjnego w uczeniu i nauczaniu języka obcego, Poznań–Kalisz 2013. [Google Scholar]
  6. Kleppin K., Fehler und fehlerkorrektur, Berlin 2000. [Google Scholar]
  7. Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2005. [Google Scholar]
  8. Könings F.G., Fehlerkorrektur, [w:] K.R. Bausch i in. (red.), Interaktion im Kontext des Lehrens und Lernens fremder Sprachen, Tübingen 2003. [Google Scholar]
  9. Łuniewska M., Podejmowanie decyzji w procesie przygotowywania kursantów do egzaminu z języka angielskiego na poziomie zaawansowanym, [w:] O. Majchrzak (red.), PLEJ, czyli [Google Scholar]
  10. Psycholingwistyczne Eksploracje Językowe, Łódź 2012. [Google Scholar]
  11. Majer J., Interactive foreign discourse in the foreign language classroom, Łódź 2003 [Google Scholar]
  12. Rittel T., Słowo w dyskursie edukacyjnym na temat wartości, [w:] T. Rittel (red.), Dyskurs edukacyjny, Kraków 1996. [Google Scholar]
  13. Van Dijk T., Dyskurs jako struktura i proces, Warszawa 2001. [Google Scholar]
  14. IV Liceum Ogólnokształcące im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi, http://www.4liceum.pl/index.php/matura-miedzynarodowa/informacje-ogolne/46-podstawowe-informacje [dostęp: 19.01.2017]. [Google Scholar]

Downloads

Download data is not yet available.