The problem of general abstract concepts in the context of cognitive linguistics 9-27 Marzena Fornal PDF (Język polski) HTML (Język polski)
Behaviour and interpersonal relations recorded in youth slang (based on the material of multi-word units) 29-47 Włodzimierz Wysoczański PDF (Język polski) HTML (Język polski)
Translation of substandard phraseology from Polish into Russian (materials for the translation dictionary of jargon – the example of Dorota Maslowska’s novel “The Polish-Russian War under the White-Red Flag”) 49-60 Elena Nevzorova-Kmech PDF (RUS) (Język polski) HTML (RUS) (Język polski)
Germanisms in the contemporary urban dialect of Poznań – interference of the German language on the Poznań dialect in the context of particular levels of language organization 61-77 Karina Szymańska-Galińska PDF (Język polski) HTML (Język polski)
Processes of nominalization in sentences expressing a cause-effect relationship as discussed by Jakub Banasiak (on the material of the Polish and Bulgarian languages) 79-85 Joanna Satoła-Staśkowiak PDF (Język polski) HTML (Język polski)
The development of the lexemes for ‘uncle/aunt’, ‘cousin’ and ‘brother/sister-in-law’ in Hispano-Romance and Polish in a comparative perspective 87-94 Katarzyna Tilgner PDF (ENG) (Język polski) HTML (ENG) (Język polski)
Syntax in the light of logopedics – a neurosyntactic approach 95-110 Jędrzej Michalik PDF (Język polski) HTML (Język polski)
Towards research-literate language educators: Unveiling difficulties and delineating pathways of evidence-informed practice 111-133 Dorota Bednarek, Katarzyna Cybulska-Gómez de Celis PDF (ENG) (Język polski) HTML (ENG) (Język polski)
Specifics of teaching closely related languages teaching: The example of teaching Russian to Polish speakers and Polish to Russian speakers 135-147 Doorota Drużyłowska PDF (RUS) (Język polski) HTML (RUS) (Język polski)
Keeping university students engaged in online courses 149-165 Anna Pałczyńska PDF (ENG) (Język polski) HTML (ENG) (Język polski)
Teaching the skill of speaking to an autistic learner: A case study 167-178 Krzysztof Polok, Magdalena Sadlik PDF (ENG) (Język polski) HTML (ENG) (Język polski)
Linguistic and SLA analysis of translation choices and linguistic errors made by Polish students of German philology 179-186 Arkadiusz Piętak PDF (Język polski) HTML (Język polski)
Pandemic and new opportunities for teaching specialised languages 187-201 Marta Wojakowska PDF (Język polski) HTML (Język polski)