Problem ogólnych pojęć abstrakcyjnych w kontekście językoznawstwa kognitywnego 9-27 Marzena Fornal PDF (Język polski) HTML (Język polski)
Zachowania i stosunki międzyludzkie utrwalone w slangu młodzieżowym (na materiale jednostek wielowyrazowych) 29-47 Włodzimierz Wysoczański PDF (Język polski) HTML (Język polski)
Перевод субстандартной фразеологии с польского языка на русский (материалы к переводному словарю жаргона на примере романа Дороты Масловской «Польско-русская война под бело-красным флагом») 49-60 Elena Nevzorova-Kmech PDF (RUS) (Język polski) HTML (RUS) (Język polski)
Germanizmy we współczesnej gwarze miejskiej Poznania – interferencja języka niemieckiego na gwarę poznańską w kontekście poszczególnych płaszczyzn organizacji języka 61-77 Karina Szymańska-Galińska PDF (Język polski) HTML (Język polski)
O nominalizacji na polsko-bułgarskim przykładzie na podstawie książki Jakuba Banasiaka, Procesy nominalizacyjne w zdaniach wyrażających relację przyczynowo-skutkową (na materiale języka polskiego i bułgarskiego) 79-85 Joanna Satoła-Staśkowiak PDF (Język polski) HTML (Język polski)
The development of the lexemes for ‘uncle/aunt’, ‘cousin’ and ‘brother/sister-in-law’ in Hispano-Romance and Polish in a comparative perspective 87-94 Katarzyna Tilgner PDF (ENG) (Język polski) HTML (ENG) (Język polski)
Składnia w świetle logopedii – ujęcie neurosyntaktyczne 95-110 Jędrzej Michalik PDF (Język polski) HTML (Język polski)
Towards research-literate language educators: Unveiling difficulties and delineating pathways of evidence-informed practice 111-133 Dorota Bednarek, Katarzyna Cybulska-Gómez de Celis PDF (ENG) (Język polski) HTML (ENG) (Język polski)
Особенности обучения близкородственным языкам. На примере преподавания русского языка в польскоязычной аудитории и польского языка русскоговорящим учащимся 135-147 Doorota Drużyłowska PDF (RUS) (Język polski) HTML (RUS) (Język polski)
Keeping university students engaged in online courses 149-165 Anna Pałczyńska PDF (ENG) (Język polski) HTML (ENG) (Język polski)
Teaching the skill of speaking to an autistic learner: A case study 167-178 Krzysztof Polok, Magdalena Sadlik PDF (ENG) (Język polski) HTML (ENG) (Język polski)
Analiza językoznawczo-glottodydaktyczna wyborów translatorskich i błędów językowych popełnianych przez polskich studentów germanistyki 179-186 Arkadiusz Piętak PDF (Język polski) HTML (Język polski)
Pandemia a nowe możliwości nauczania języków specjalistycznych 187-201 Marta Wojakowska PDF (Język polski) HTML (Język polski)