Gniezno czy Magdeburg? Ze studiów nad rywalizacją o prymat nad organizacją diecezjalna Kościoła katolickiego w Polsce w latach 30. XII wieku 5-56 Mateusz Kosonowski
Graduał klarysek gnieźnieńskich z 1418 roku jako dokument kultury muzycznej Gniezna 135-141 Ireneusz Pawlak
Groza przed Tatarami - karą Boską za grzechy chrześcijan jako przyczyna przemian w religijności w Małopolsce drugiej połowy XIII wieku 247-267 Jarosław Małecki
Gwardianie z klasztoru franciszkanów konwentualnych w Pyzdrach i Obornikach Wielkopolskich w świetle zachowanych dokumentów źródłowych - komunikat 347-381 Magdalena Janowska
Ikonografia Stanisława Kazimierczyka jako reprezentanta świątobliwych "felicis saeculi Cracoviae" w polskiej sztuce nowożytnej 61-91 Janina Dzik
Instrukcja prymasa Zbigniewa Oleśnickiego mł. z r. 1481/82 -przyczynek do dziejów Kościoła polskiego 271-285 Łukasz Walczy
Introdukcja do studiów w archiwach kościelnych: Recenzja: H. E. Wyczawski, Przygotowanie do studiów w archiwach kościelnych, Kalwaria Zebrzydowska 1990 381-393 Zenon Guldon, Waldemar Kowalski
J. M. Marszalska, Opactwo Cystersów w Szczyrzycu od XIII do końca XX wieku. Dzieje-gospodarka-kultura, Kraków 2011 659-665 Jolanta M. Marszalska
Jak nie należy zajmować się historią. W odpowiedzi na recenzję Mateusza Kosonowskiego 309-324 Jacek Chachaj
Jak pisać o biskupach? Kilka uwag na temat monografii biograficznych polskich biskupów średniowiecznych 53-74 Dorota Żywczak
Janusz, kanclerz arcybiskupa Pełki i księcia Kazimierza Konradowica (1232-1252 i 1252/1253-1258) 87-125 Franciszek Sikora
Jarosław ze Skotnik Bogoria, arcybiskup gnieźnieński, prawodawca i dyplomata (zm. 1376) 53-96 Zofia Kowalska-Urbankowa